Kto traci na aferze Volkswagena

Już wiadomo, że z powodu afery z fałszowaniem pomiarów emisji spalin ucierpi cała branża w Europie. Komisja Europejska zapowiada ostrzejsze testy emisji spalin oraz prowadzenie ich nie w warunkach laboratoryjnych, ale na drodze.

Publikacja: 04.10.2015 22:00

Kto traci na aferze Volkswagena

Foto: Bloomberg

Niemiecki magazyn motoryzacyjny „Automobilwoche" wyliczył, że ostrzejsze normy będą kosztowały producentów aut z silnikiem wysokoprężnym dodatkowo po 300 euro od egzemplarza. To oznacza, że wyprodukowanie „czystego diesla" będzie kosztowało co najmniej o 1600 euro więcej niż porównywalnego auta z silnikiem benzynowym.

Najbardziej ucierpią koncerny takie jak PSA (Peugeot i Citroen), którego 60 proc. produkcji to diesle, a także Fiat (40 proc.) oraz Renault. Powinny zyskać auta hybrydowe, których największym producentem są Japończycy (Mazda, Toyota, Mitsubishi). Jak wyliczyli analitycy, dzięki tej tendencji średnia emisja CO2 w Europie spadnie z obecnych 130 gramów na kilometr do 95 gramów w roku 2021.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika
Materiał partnera
Handel z drugiej ręki napędza e-commerce
Materiał partnera
TOGETAIR 2024: drogi do ocalenia Ziemi