Yahoo! wciąż czeka na odrodzenie

W bieżącym kwartale zyski Yahoo! spadły znacznie poniżej oczekiwań analityków. Portal przegrywa w walce ze swoimi największymi rywalami, Google i Facebookiem.

Publikacja: 22.07.2015 15:36

Yahoo! oczekuje zysków w wysokości 1-1,04 mld dol. z trzeciego kwartału tego roku., wyłączając obroty współdzielone z innymi portalami internetowymi – poinformowała spółka komunikacie. Analitycy ankietowani przez agencję Bloomberg szacowali, że w analizowanym okresie zysk wyniesie 1,07 mld dol.

Wyniki odbijają się na wycenie spółki, która w bieżącym kwartale straciła około 21,6 mln dol. W porannych godzinach wtorkowej sesji we Frankfurcie walory spółki traciły 2,7 proc., spadając do 38,67 dol. Sesja w Nowym Jorku wyszła spółce znacznie lepiej. Akcje Yahoo! zyskały nieco poniżej 1 proc. i finiszowały z wynikiem 39,73 proc.

- Oznaki odrodzenia Yahoo! są wciąż słabo widoczne – mówi Mark Mahaney, analityk RBC Capital Markets, w nawiązaniu do zapowiedzianych zmian przez dyrektor naczelną Yahoo!, Marissę Mayer.

Mayer stale pracuje nad przywróceniem zrównoważonego wzrostu słynnego portalu internetowego. Za kluczowe obszary dla dalszego rozwoju spółki uważa telefony komórkowe, funkcje społecznościowe i filmy wideo. Obroty działów skoczyły w obecnym kwartale o 60 proc. do 399 mln dol.

Spółka nie przestaje inwestować. W drugim kwartale bieżącego roku modernizacyjna strony pochłonęła już 200 mln dol. Wszystko po to, by przyciągnąć zainteresowanie klientów. Warto przy tym zauważyć, że w całym poprzednim roku spółka wydała na ten cel zaledwie 43,8 mln dol.

Yahoo! wykupił również udziały w wysokości ok. 15 proc. w Alibabie, chińskiej spółce działającej w obszarze e-commerce. Wartość udziałów Yahoo! w grupie Alibaba szacowane są na 31 mld dol. Yahoo! liczy na zwiększone zyski z tej inwestycji.

Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi
Media
Rada Polskich Mediów reaguje na "ataki polityków partii rządzących na dziennikarzy"