Reklama

Yahoo! wciąż czeka na odrodzenie

W bieżącym kwartale zyski Yahoo! spadły znacznie poniżej oczekiwań analityków. Portal przegrywa w walce ze swoimi największymi rywalami, Google i Facebookiem.

Publikacja: 22.07.2015 15:36

Yahoo! oczekuje zysków w wysokości 1-1,04 mld dol. z trzeciego kwartału tego roku., wyłączając obroty współdzielone z innymi portalami internetowymi – poinformowała spółka komunikacie. Analitycy ankietowani przez agencję Bloomberg szacowali, że w analizowanym okresie zysk wyniesie 1,07 mld dol.

Wyniki odbijają się na wycenie spółki, która w bieżącym kwartale straciła około 21,6 mln dol. W porannych godzinach wtorkowej sesji we Frankfurcie walory spółki traciły 2,7 proc., spadając do 38,67 dol. Sesja w Nowym Jorku wyszła spółce znacznie lepiej. Akcje Yahoo! zyskały nieco poniżej 1 proc. i finiszowały z wynikiem 39,73 proc.

- Oznaki odrodzenia Yahoo! są wciąż słabo widoczne – mówi Mark Mahaney, analityk RBC Capital Markets, w nawiązaniu do zapowiedzianych zmian przez dyrektor naczelną Yahoo!, Marissę Mayer.

Mayer stale pracuje nad przywróceniem zrównoważonego wzrostu słynnego portalu internetowego. Za kluczowe obszary dla dalszego rozwoju spółki uważa telefony komórkowe, funkcje społecznościowe i filmy wideo. Obroty działów skoczyły w obecnym kwartale o 60 proc. do 399 mln dol.

Spółka nie przestaje inwestować. W drugim kwartale bieżącego roku modernizacyjna strony pochłonęła już 200 mln dol. Wszystko po to, by przyciągnąć zainteresowanie klientów. Warto przy tym zauważyć, że w całym poprzednim roku spółka wydała na ten cel zaledwie 43,8 mln dol.

Reklama
Reklama

Yahoo! wykupił również udziały w wysokości ok. 15 proc. w Alibabie, chińskiej spółce działającej w obszarze e-commerce. Wartość udziałów Yahoo! w grupie Alibaba szacowane są na 31 mld dol. Yahoo! liczy na zwiększone zyski z tej inwestycji.

Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama