Reklama
Rozwiń
Reklama

IATA: certyfikacja MAX-ów powinna być jednolita

Urzędy nadzoru lotnictwa powinny współpracować w certyfikowaniu uziemionych MAX-ów zamiast wykonywania odrębnych procedur zatwierdzających — powiedział szef IATA.

Aktualizacja: 06.11.2019 11:07 Publikacja: 06.11.2019 11:05

IATA: certyfikacja MAX-ów powinna być jednolita

Foto: Bloomberg

- Naszym zdaniem, to duży, duży błąd, bo stworzyliśmy bezpieczeństwo tego sektora na podstawie pojedynczej decyzji o certyfikacji i wzajemnym uznawaniu jej i to bardzo dobrze funkcjonowało — powiedział Reuterowi Alexandre de Juniac.

Niektóre urzędy ogłosiły, że zamierzają przeprowadzić własne kontrole, a nie tylko pójść za przykładem amerykańskiego FAA, który dotąd jako pierwszy zatwierdzał samoloty Boeinga.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Ataków na polską infrastrukturę będzie więcej. Czy latamy bezpiecznie?
Transport
Zaostrza się spór Japonii i Chin o Tajwan. Chińczycy anulowali nawet 500 tysięcy lotów
Transport
Lotniczy festiwal w Dubaju. Pokaz arabskiej potęgi i rosyjskich nadziei
Transport
Białorusini łamią sankcje USA. Będą mieli kłopoty z częściami do boeingów
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Zamieszanie z lotami w Stanach Zjednoczonych. LOT na razie nie narzeka
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama