Reklama
Rozwiń
Reklama

IATA: certyfikacja MAX-ów powinna być jednolita

Urzędy nadzoru lotnictwa powinny współpracować w certyfikowaniu uziemionych MAX-ów zamiast wykonywania odrębnych procedur zatwierdzających — powiedział szef IATA.

Aktualizacja: 06.11.2019 11:07 Publikacja: 06.11.2019 11:05

IATA: certyfikacja MAX-ów powinna być jednolita

Foto: Bloomberg

- Naszym zdaniem, to duży, duży błąd, bo stworzyliśmy bezpieczeństwo tego sektora na podstawie pojedynczej decyzji o certyfikacji i wzajemnym uznawaniu jej i to bardzo dobrze funkcjonowało — powiedział Reuterowi Alexandre de Juniac.

Niektóre urzędy ogłosiły, że zamierzają przeprowadzić własne kontrole, a nie tylko pójść za przykładem amerykańskiego FAA, który dotąd jako pierwszy zatwierdzał samoloty Boeinga.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Amerykanie odwołują loty na Święto Dziękczynienia. Miał być rekord, jest złość
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Transport
Bruksela zostanie odcięta od świata. Belgowie zastrajkują
Transport
Międzynarodowe linie odwołują loty z Wenezueli po ostrzeżeniu FAA
Transport
FAA ostrzega linie lotnicze przed ryzykiem lotów nad Wenezuelą
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Transport
Dubai Air Show. Pokaz arabskiej siły, indyjska tragedia i rosyjska porażka
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama