Pieniądze zniknęły kobiecie z konta. Jest skarga nadzwyczajna Rzecznika Finansowego

Bank odmówił zwrotu pieniędzy, które zniknęły z konta klientki w wyniku nieautoryzowanej transakcji płatniczej. Rzecznik Finansowy złożył w imieniu klientki skargę nadzwyczajną do Sądu Najwyższego.

Publikacja: 30.10.2020 10:16

Pieniądze zniknęły kobiecie z konta. Jest skarga nadzwyczajna Rzecznika Finansowego

Foto: Adobe Stock

Zdaniem Rzecznika Finansowego BNP Paribas Bank Polska S.A.  nie zrealizował ciążącego na nim obowiązku zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji płatniczej, wynikającego z przepisów ustawy o usługach płatniczych.

Sąd Rejonowy, który rozpoznawał w I instancji sprawę klientki tego banku, uwzględnił żądanie i zasądził zwrot kwoty na rzecz klientki, ale po apelacji banku Sąd Okręgowy oddalił powództwo kobiety.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne