Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.08.2016 19:28 Publikacja: 20.08.2016 07:30
Foto: 123RF
Kupującego nie powinno interesować czy uszkodzenie zamówionego towaru nastąpiło jeszcze u sprzedawcy czy w podczas transportu. I tak jest, gdy nabywca towaru przez internet jest konsument. Może on od razu skierować roszczenia reklamacyjne do sprzedawcy. W innej sytuacji jest przedsiębiorca zamawiający towar – może dochodzić swoich praw u tego, kto faktyczne uszkodził paczkę.
Uszkodzona paczka przy zakupach przez internet to nic nowego, warto jednak przy kurierze zajrzeć do środka. Bywa bowiem, że paczka wydaje się cała, ale towar uległ uszkodzeniu, gdy np. był niewłaściwie zabezpieczony. W takiej sytuacji od razu sporządzany jest protokół szkody. I konsument może składać reklamację u przewoźnika, jak i u sprzedawcy. Jednak z uwagi na szereg przepisów chroniących konsumentów łatwiejsza jest reklamacja u sprzedawcy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Śmierć jednego z rodziców lub obu wiąże się z koniecznością podziału majątku, który po sobie zostawili. Dziedzic...
Skarbówka twierdzi, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego o uldze meldunkowej nie obowiązuje. I nie chce się zajmow...
Byłych sędziów i prokuratorów nie chroni immunitet za czyny popełnione podczas pełnienia służby – orzekł w środę...
Żądania ministra Waldemara Żurka do zaprzestania orzekania przez sędziów Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Pub...
Sędziowie po ukończeniu 65. roku życia będą mogli dalej wychodzić na sale rozpraw. Nie będą to tego potrzebowali...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas