Gdy przewijamy wiadomości w mediach społecznościowych, zwykle spieszymy się i robimy coś innego w tym czasie. Warto jednak zatrzymać się i krytycznie ocenić przedstawione nam oferty.
Konsumenci padają ofiarą pułapek psychologicznych, które powodują, że działają impulsywnie i bez zastanowienia. W mediach społecznościowych często kuszą konkursy lub bezpłatne wersje próbne.
W całej UE, Norwegii, Islandii, Wielkiej Brytanii, Europejska Sieć Centrów Konsumenckich (ECC-Net) pomaga konsumentom złapanym w pułapki zastawione na nich w mediach społecznościowych przez pozbawione skrupułów firmy.
Czytaj także: UODO: Nie trać głowy i serca w sieci
Reklamy – i dowody – znikają bez śladu
„Jednym z podstawowych problemów jest to, że kiedy konsumenci zwracają się do nas o pomoc, często brakuje dowodów naruszeń, ponieważ reklamy szybko znikają." – zwraca uwagę Karol Muż, koordynator ECK w Polsce