Reklama
Rozwiń

MCI zbiera pieniądze na zakupy

Giełdowy fundusz poinformował, że może wyemitować nowe akcje. Szykuje się do akwizycji?

Publikacja: 02.11.2015 21:00

MCI zbiera pieniądze na zakupy

Foto: Fotorzepa, Piotr Gęsicki

Rynek fuzji i przejęć, który od czasu kryzysu finansowego w 2008 r. mocno się skurczył, wyraźnie ożywa. Wartość globalnych przejęć wzrosła w trzecim kwartale o 19 proc., do 1,05 bln dol., a najciekawszy okres dopiero przed nami, ponieważ najwięcej transakcji tradycyjnie ogłaszanych jest w końcówce roku.

Aktywnym graczem na rynku fuzji i przejęć są fundusze private equity. W tym roku sporo inwestuje m.in. giełdowy MCI Management. Właśnie wysłał sygnał, że nie zamierza zwalniać tempa i zbiera finansowanie na kolejne transakcje. Zwołane na 17 listopada NWZA będzie decydować o upoważnieniu zarządu do podwyższenia kapitału w ramach kapitału docelowego o maksymalnie 6,27 mln walorów. Teraz kapitał zakładowy MCI dzieli się na ok. 62,7 mln akcji. Upoważnienie dla zarządu będzie obowiązywać przez trzy lata. Nowe akcje mają być wydawane za gotówkę lub aport, przy czym ta ostatnia opcja wymaga zgody rady nadzorczej – podobnie jak ustalenie ceny emisyjnej akcji. W projektach uchwał zapisano, że nie może być ona niższa niż średnia z ostatnich 30 dni. Obecnie ta średnia wynosi ok. 12,1 zł. Przy takiej cenie emisja maksymalnej liczby akcji miałaby wartość ok. 76 mln zł.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Reklama
Giełda
WIG20 z trudem brnie na nowe szczyty
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Giełda
Rynek kapitałowy dzięki innowacyjnym spółkom może wrzucić wyższy bieg
Giełda
Rynek nie przejął się listami Trumpa w sprawie ceł
Giełda
Spokojny początek tygodnia na GPW
Giełda
Mniej na sponsoring i cele społeczne. Spółki z WIG20 ograniczają wydatki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama