Fastfoodowy gigant stopniowo zmienia opakowania swoich produktów. Nowe opakowania mają wygląd zaprojektowany przez firmę Pearlfisher. Na razie nowe opakowania pojawiły się na niektórych rynkach – z ważniejszych to Australia i Nowa Zelandia, jednak od jesieni 2020 roku mają być wprowadzane w kolejnych krajach.

Nowe grafiki są minimalistyczne – pudełko Big Maca ma obrazek przedstawiający symbolicznie sezamową bułkę, sałatę, mięso i ser, papier w który zawijany jest Egg McMuffin ma na sobie żółte koło symbolizujące żółtko, a opakowanie burgera rybnego przedstawia morskie fale. Z kolei kubek na napoje ma na sobie symboliczne kostki lodu. Zdaniem projektantów taki projekt ma być też użyteczny dla pracowników lokali sieci i ułatwić im kompletowanie zamówień.

- Piękno jest w prostocie kultowych pozycji menu McDonald's. Naszym celem było odnalezienie najbardziej rozpoznawalnego i kultowego wyrażenia każdego z nich – mówił, cytowany przez serwis Designboom.com, dyrektor kreatywny Pearlfisher Matt Sia.

Poprzednia zmiana opakowań miała miejsce w 2016 roku. Wtedy McDonald's wprowadził jaśniejszą typografię i mocniej zaakcentował swoje logo czyli słynne złote łuki.