„Jesteśmy blisko Ciebie” – jak PGNiG pomaga w walce z pandemią

Kiedy pojawiło się zagrożenie pandemią koronawirusa, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo przede wszystkim zadbało o zabezpieczenie ciągłości dostaw gazu ziemnego do odbiorców. Zaraz potem firma rozpoczęła akcję pomocy dla potrzebujących.

Publikacja: 21.12.2020 09:00

„Jesteśmy blisko Ciebie” – jak PGNiG pomaga w walce z pandemią

Foto: Bloomberg

Materiał powstał we współpracy z PGNiG

Od marca PGNiG przeznaczyło prawie 50 mln zł na przeciwdziałanie epidemii Covid-19 – to wartość pomocy udzielonej na zewnątrz oraz koszt zabezpieczenia pracowników w spółkach grupy kapitałowej i utrzymania ciągłości pracy zakładów. Wsparcie materialne i finansowe trafiło w większości do placówek zdrowotnych, ale także instytucji opiekuńczych. Beneficjentami były domy pomocy społecznej, hospicja i organizacje wspierające kombatantów.

Solidarni Przedsiębiorcy - dodatek specjalny „Rzeczpospolitej”

Ponad 6,5 mln zł PGNiG przekazało wiosną na rzecz szpitali i lokalnych ośrodków zdrowia w regionach, w których funkcjonują oddziały spółki. Pomoc otrzymały placówki m.in. w Sanoku, Zielonej Górze i Ostrowie Wielkopolskim. Blisko 1,9 mln zł trafiło do Centrum Medycznego w Łańcucie, które stało się wówczas tzw. szpitalem jednoimiennym dla województwa podkarpackiego, oraz do Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 4 w Lublinie. Spółka wsparła także Centralny Szpital Kliniczny MSWiA, Wojewódzki Szpital Zakaźny oraz Instytut Matki i Dziecka w Warszawie. Fundusze zostały przeznaczone na zakup środków ochrony osobistej oraz sprzętu medycznego, m.in. bronchofiberoskopu ułatwiającego badanie dróg oddechowych oraz niezbędnych dla ratowania życia respiratorów i kardiomonitorów. Na początku grudnia kolejna transza pomocy, łącznie ponad 1,9 mln zł, trafiła do kilkunastu placówek medycznych w całym kraju.

PGNiG włączyło się również w pomoc dla instytucji państwowych mierzących się ze skutkami pandemii. Pracownicy na co dzień odpowiadający na pytania klientów dzwoniących na infolinię spółki PGNiG Obrót Detaliczny po odpowiednim przeszkoleniu zastępowali pracowników infolinii o koronawirusie prowadzonych przez Narodowy Fundusz Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny. We współpracy z Polskim Związkiem Głuchych oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej firma uruchomiła także wideoinfolinię dla osób niesłyszących, potrzebujących informacji na temat Covid-19. Wiosną tego roku za pośrednictwem spółki PGNiG Serwis 161 zestawów komputerowych trafiło do szkół w Warszawie, Nadarzynie, Łodzi oraz gminach Więcbork i Jeżewo. Sprzęt teleinformatyczny otrzymał także Główny Inspektorat Sanitarny.

Krzewienie polskiej kultury i troska o rozwój młodych pokoleń jest ważną częścią realizowanych przez spółkę działań społecznych, także w czasie pandemii. Oprócz przekazania sprzętu komputerowego dla szkół i zakupu sprzętu do nauki zdalnej Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza została wyłącznym sponsorem pasma edukacyjnego „Szkoła z TVP".

W ostatnich miesiącach firma zrealizowała też szereg mniejszych, doraźnych inicjatyw. W ramach oddolnej akcji pracowników, przy wsparciu zarządu spółki i Fundacji PGNiG, zebrano blisko 60 tys. zł dla centrum opiekuńczo-leczniczego w Warszawie, szpitala w Międzychodzie oraz dwóch domów pomocy społecznej – w Psarach i Foluszu. Środki zostały przeznaczone na zakup środków ochrony osobistej. W odpowiedzi na powódź, która w lecie nawiedziła Podkarpacie – region szczególnie ważny dla firmy – PGNiG przekazało prawie 300 pralek, lodówek i kuchenek prawie 260 rodzinom dotkniętym skutkami żywiołu.

Działania przekroczyły również granicę Polski. PGNiG dofinansowało wysyłkę środków dezynfekujących do placówek ochrony zdrowia na Ukrainie i w Mołdawii. We współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych przekazało także maseczki i termometry dla mieszkańców Uzbekistanu i Kazachstanu.

Wsparcie udzielone przez PGNiG, w ramach inicjatyw Ministerstwa Aktywów Państwowych oraz własnych projektów, było wielowymiarowe, tak jak potrzeby, które wskutek pandemii dotknęły społeczeństwo. „Jesteśmy blisko Ciebie" to ważne hasło przyświecające polskiej spółce. Te słowa mają znaczenie dziś, w obliczu Covid-19, ale także w każdych innych okolicznościach, w których potrzebna jest pomoc dla drugiego człowieka.

prezes zarządu PGNiG

Kiedy nadeszła pierwsza fala pandemii koronawirusa, PGNiG przede wszystkim zadbało o pewność dostaw gazu do naszych odbiorców i bezpieczeństwo pracowników, którzy gwarantują nieprzerwane działanie firmy na każdym polu jej działalności. Nie zapomnieliśmy przy tym o potrzebach społeczności szczególnie nam bliskich, z którymi firma jest związana.

Zacieśnianie więzi z mieszkańcami regionów, w których prowadzimy prace poszukiwawczo-wydobywcze, jest dla nas naturalne. Wśród nich są nasi pracownicy i ich rodziny. Zwykle nasze zaangażowanie dotyczy wsparcia wydarzeń kulturalnych i sportowych, tym razem najpilniejsza była pomoc placówkom zdrowotnym. To właśnie do szpitali w miejscowościach, gdzie PGNiG ma swoje oddziały i zakłady, w pierwszej kolejności trafiła nasza pomoc. Przekazaliśmy wsparcie finansowe na zakup sprzętu medycznego, w tym respiratory i środki ochronne. Przez cały ten trudny czas czujemy odpowiedzialność za otoczenie, w którym funkcjonujemy. Za pośrednictwem naszej fundacji wsparliśmy seniorów, powstańców warszawskich, domy pomocy społecznej, ubogie rodziny wielodzietne, powodzian z Podkarpacia. Włączyliśmy się w akcje pomocowe organizowane przez MSZ dla zagranicy. Pomagaliśmy w organizacji zdalnego nauczania, przekazując szkołom sprzęt komputerowy, wsparliśmy finansowo pasmo edukacyjne „Szkoła z TVP". Delegowaliśmy pracowników do obsługi infolinii NFZ, Polskiego Związku Głuchych i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Na zewnętrze działania związane z walką ze skutkami pandemii koronawirusa grupa kapitałowa PGNiG przeznaczyła do tej pory prawie 22 mln zł. Podobną kwotę wydaliśmy na zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom i ciągłości pracy zakładów odpowiedzialnych za dostawy gazu ziemnego, ropy naftowej oraz ciepła i energii elektrycznej.

Materiał powstał we współpracy z PGNiG

Od marca PGNiG przeznaczyło prawie 50 mln zł na przeciwdziałanie epidemii Covid-19 – to wartość pomocy udzielonej na zewnątrz oraz koszt zabezpieczenia pracowników w spółkach grupy kapitałowej i utrzymania ciągłości pracy zakładów. Wsparcie materialne i finansowe trafiło w większości do placówek zdrowotnych, ale także instytucji opiekuńczych. Beneficjentami były domy pomocy społecznej, hospicja i organizacje wspierające kombatantów.

Pozostało 91% artykułu
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej