Reklama

Dane milionów Polaków, które wyciekły z Facebooka, mogą służyć do oszustw w bankach

Dane blisko 2,7 miliona Polaków, które wyciekły z Facebooka mogą posłużyć przestępcom do ataków z wykorzystaniem socjotechnik lub prób włamań na inne profile lub konta, w tym konta bankowe - ostrzega Rzecznik Finansowy. Radzi, jakie kroki warto podjąć w tej sytuacji.

Aktualizacja: 08.04.2021 15:03 Publikacja: 08.04.2021 14:24

Dane milionów Polaków, które wyciekły z Facebooka, mogą służyć do oszustw w bankach

Foto: Adobe Stock

dgk

Wyciek ujawniono kilka dni temu. Osobiste dane 533 milionów użytkowników Facebooka pojawiły się na hakerskim forum w Internecie. Wśród nich są dane blisko 2,7 miliona użytkowników z Polski. Wyciekły nazwiska, numery telefonów, adresy zamieszkania, a także udostępniane lokalizacje, poprzednie lokalizacje, daty urodzenia, biografie, daty utworzenia konta czy status związku, a czasem także adresy e-mail.

Zdaniem Rzecznika Finansowego przechwycone dane mogą służyć jako narzędzie do kradzieży tożsamości lub przełamania innych zabezpieczeń.  Rzecznik już teraz zaleca podjęcie odpowiednich kroków i wytworzenie nawyku ochrony danych osobowych przez każdego użytkowników internetu w komputerze, smartfonie czy tablecie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama