Złote Spinacze 2019 przyznane. Tytanowy Spinacz dla Big Picture

W XVII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy, w łącznie 31 kategoriach konkursowych.

Aktualizacja: 07.12.2019 12:36 Publikacja: 07.12.2019 09:16

Foto: materiały prasowe

Najważniejsza nagroda Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie"  powędrowała do Big Picture, to już trzeci rok z rzędu. Na drugim miejscu uplasował się Santander Bank Polska, a na trzecim znalazła się agencja MSL.

Już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.

Po raz trzeci zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski - prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).

Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!

"Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations" - poinformowano w komunikacie.

Do grona jury, które ocenia zgłoszone projekty, składa się z przedstawicieli organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. W kategoriach głównych oraz sektorowych jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

Złote Spinacze 2019 - lista wszystkich nagrodzonych projektów:

Kategorie główne:

1.PR korporacyjny

SREBRO: Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO: Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska

BRĄZ: Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

2.PR produktu

ZŁOTO: Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO: P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ: Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.

3.Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

BRĄZ Ekipa Orange / Leo Burnett

BRĄZ #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

4.Advocacy i Public Affairs

SREBRO #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

SREBRO Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie

SREBRO Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW BRĄZ Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

5.Kampania społeczna

SREBRO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

BRĄZ #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ „Jeden dzień - wart całe życie" / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz...JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw

6.Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO Odkrywcy Jakości McDonald's / 24/7Communication, McDonald's Polska

SREBRO Dzień Doceniania w McDonald's / MJCC, McDonald's Polska

BRĄZ Stranger e-learnings – thriller językowy/ MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

7.Event komercyjny

BRĄZ Event Creators by Nite / LABCON, adidas BRĄZ (Z)badaj się... czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid Communication

8.Event społeczny

ZŁOTO #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol'and'rock / Horeca Group SREBRO Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie "Czysta Polska", Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

9.Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska

BRĄZ Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

10.Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

BRĄZ Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

11.PR miejsca, miasta lub regionu

SREBRO CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO „Podlaskie. Zasil się naturą" – kampania regionu / White Bits BRĄZ Opowiadamy Polskę światu / MSL

12.Social media

ZŁOTO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO Ekipa Orange / Leo Burnett SREBRO Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

13.Business-to-Business PR

SREBRO Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm" / 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO Pies na służbie / Testa Communications SREBRO #GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations

14. Media Relations

ZŁOTO Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

SREBRO Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport

BRĄZ List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

15. Employer Branding

ZŁOTO McDonald's ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska SREBRO Here you'll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu

BRĄZ Kierunek Toyota / 24/7Communication

16. Content marketing-branded content

ZŁOTO TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo

SREBRO „Jak TO Robić?" / Abstra, Reckitt Benckiser

SREBRO Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS

BRĄZ #BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication

17. Custom Publishing

ZŁOTO „Turn Your Public On": dzielenie się wiedzą działa! / Publicon

SREBRO Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook

BRĄZ Opowiadamy Polskę światu/ MSL

Kategorie sektorowe:

1.Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

SREBRO P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career". / Capgemini Polska, Agencja Preria

2.Finanse

ZŁOTO Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO Stranger e-learnings – thriller językowy ? / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

3.Uroda, higiena i wellness

SREBRO CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

BRĄZ #Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

4.Sektor spożywczy

ZŁOTO Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa - Pernod Ricard, IQ Marketing

BRĄZ POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants

BRĄZ McDonald's ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska

5.Kultura i media

ZŁOTO CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK

BRĄZ Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios

6.Medycyna i zdrowie

ZŁOTO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

SREBRO List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

BRĄZ Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

7.Sport

BRĄZ MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar

8.Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

BRĄZ Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom

9.Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

BRĄZ XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS

BRĄZ Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

10.Motoryzacja i transport

ZŁOTO Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe

BRĄZ Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

11.NGO i sektor publiczny

ZŁOTO „Jeden dzień – wart całe życie" / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz...JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw

SREBRO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

Kategorie specjalne:

1.Kreatywność

ZŁOTO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

2.Efektywność

ZŁOTO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

3.Research&Insight

ZŁOTO Raport „Klimat ryzyka" i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

Tytanowy Spinacz:

BIG PICTURE GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski

Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

Najważniejsza nagroda Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie"  powędrowała do Big Picture, to już trzeci rok z rzędu. Na drugim miejscu uplasował się Santander Bank Polska, a na trzecim znalazła się agencja MSL.

Już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje