Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 31.10.2017 16:19 Publikacja: 31.10.2017 15:41
Foto: Fotorzepa, Rafał Guz
Każdego roku Polacy kupują około 300 milionów zniczy i nie mają sobie, pod tym względem, równych w Europie, twierdzi w „Pulsie Biznesu" Lucjan Kułeczko, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Zniczy i Świec. Tradycyjne światełko stawiają jeszcze mieszkańcy sąsiadujących z Polską krajów – Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi czy Litwy, ale kupują ich znacznie mniej niż Polacy.
Choć ilościowo rynek zniczy jest w Polsce stabilny, to zmienia się sposób, w jaki je kupujemy. Kiedyś Polacy znicze kupowali na straganach bezpośrednio na (a w zasadzie przed) cmentarzem. Tradycyjnie największa sprzedaż przypadała 1 listopada i w okoliczne dni, w Wszystkich Świętych, gdy Polacy masowo udają się na groby bliskich. Koniec października i początek listopada to nadal czas, gdy sprzedaje się najwięcej zniczy i wkładów do nich, ale teraz coraz większy udział w nim mają sieci handlowe, które wypierają powoli ulicznych sprzedawców i kwiaciarzy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W czwartek doszło do wycieku danych logowania części klientów korzystających z usług biura podróży Itaka Nowa. W...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Trump i Xi Jinping łagodzą konflikt handlowy, Parlament Europejski żąda zmian w budżecie UE, a ustawa schronowa...
Na rozwój sektora usług biznesowych w Polsce coraz mocniej wpływa inteligentna automatyzacja procesów, a także k...
Grupa Żabka po raz kolejny otrzymała certyfikat przyznawany przez szwajcarską fundację EQUAL-SALARY, potwierdzaj...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Możliwości finansowania badań i innowacji z największego jak dotąd w historii UE programu obejmującego te obszar...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas