Reklama

Polacy kupują najwięcej zniczy w Europie

Na rynku zniczy coraz więcej znaczą sieci handlowe, które wypierają ulicznych handlarzy z wartego setki milionów złotych rynku.

Aktualizacja: 31.10.2017 16:19 Publikacja: 31.10.2017 15:41

Polacy kupują najwięcej zniczy w Europie

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Każdego roku Polacy kupują około 300 milionów zniczy i nie mają sobie, pod tym względem, równych w Europie, twierdzi w „Pulsie Biznesu" Lucjan Kułeczko, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Zniczy i Świec. Tradycyjne światełko stawiają jeszcze mieszkańcy sąsiadujących z Polską krajów – Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi czy Litwy, ale kupują ich znacznie mniej niż Polacy.

Choć ilościowo rynek zniczy jest w Polsce stabilny, to zmienia się sposób, w jaki je kupujemy. Kiedyś Polacy znicze kupowali na straganach bezpośrednio na (a w zasadzie przed) cmentarzem. Tradycyjnie największa sprzedaż przypadała 1 listopada i w okoliczne dni, w Wszystkich Świętych, gdy Polacy masowo udają się na groby bliskich. Koniec października i początek listopada to nadal czas, gdy sprzedaje się najwięcej zniczy i wkładów do nich, ale teraz coraz większy udział w nim mają sieci handlowe, które wypierają powoli ulicznych sprzedawców i kwiaciarzy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama