Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Pion konkurencji UE ukarał grzywną 6,7 mln euro hiszpańską sieć Meliá Hotels International za dyskryminowanie klientów zależnie od kraju pochodzenia przy rezerwowaniu pobytu przez Internet.

Publikacja: 23.02.2020 14:29

Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Foto: Bloomberg

Grzywna zmniejszona o 30 proc. w zamian za przyznanie się przez sieć do winy kończy 3-letnie śledztwo dotyczące 15 firm podejrzewane o ograniczanie internetowej sprzedaży elektroniki użytkowej, gier wideo i rezerwacji pokojów hotelowych. Sieć „Meliá zabroniła tour-operatorom swobodnego oferowania pobytów w hotelach wszędzie w Europie. W konsekwencji tego konsumenci mieli dostęp do różnych ofert i do różnych cen zależnie do swego pochodzenia. Takie postępowanie jest nielegalne według norm o ochronie konkurencji. Konsumenci muszą mieć możliwość korzystania w pełni z jednolitego rynku i mieć dostęp do najlepszych ofert"— oświadczyła w komunikacie komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama