fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Cyfryzacja nadal na papierze

Fotorzepa, Piotr Guzik
Dziś prywatna komunikacja listowa w formie papierowej niemal nie istnieje, a obywatele chcą sprawy administracyjne załatwiać tak samo jak prywatne.

Laptopy, tablety i smartfony służą do realizacji wielu zadań w życiu codziennym: transakcji bankowych, ubezpieczeń, rezerwacji hoteli, zakupów. Ich rola rośnie, bo czynią życie wygodniejszym. Załatwienie sprawy szybko i sprawnie jest kluczowe dla zadowolenia klienta i przywiązuje do oferującej je firmy lub marki. Wykorzystują to banki, firmy ubezpieczeniowe i sklepy internetowe, budując lojalność klientów.

Obowiązkiem państwa jest zapewnienie obywatelom i firmom efektywnego kontaktu z instytucjami publicznymi, który nie tylko pozwoli sprawnie załatwić sprawy urzędowe, ale i wzmocni poczucie przynależności państwowej. Przyjazne państwo to takie, w którym obywatel ma poczucie podmiotowości i satysfakcji z kontaktu z instytucjami publicznymi.

Podsumowując dwa lata kierowania resortem cyfryzacji, min. Anna Streżyńska (przed dymisją – red.) mówiła o 46 projektach tego urzędu. W najważniejszych z nich, wymienionych podczas konferencji prasowej w listopadzie, ni...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA