Cyfryzacja nadal na papierze

Dziś prywatna komunikacja listowa w formie papierowej niemal nie istnieje, a obywatele chcą sprawy administracyjne załatwiać tak samo jak prywatne.

Publikacja: 20.02.2018 20:00

Cyfryzacja nadal na papierze

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Laptopy, tablety i smartfony służą do realizacji wielu zadań w życiu codziennym: transakcji bankowych, ubezpieczeń, rezerwacji hoteli, zakupów. Ich rola rośnie, bo czynią życie wygodniejszym. Załatwienie sprawy szybko i sprawnie jest kluczowe dla zadowolenia klienta i przywiązuje do oferującej je firmy lub marki. Wykorzystują to banki, firmy ubezpieczeniowe i sklepy internetowe, budując lojalność klientów.

Obowiązkiem państwa jest zapewnienie obywatelom i firmom efektywnego kontaktu z instytucjami publicznymi, który nie tylko pozwoli sprawnie załatwić sprawy urzędowe, ale i wzmocni poczucie przynależności państwowej. Przyjazne państwo to takie, w którym obywatel ma poczucie podmiotowości i satysfakcji z kontaktu z instytucjami publicznymi.

Pozostało 82% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjedzie na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie