L’Oreal chce być bardziej zielony

Lider światowego rynku urody, francuski koncern L’Oreal, przyspieszy zrównoważony rozwój. Do 2025 r. wszystkie fabryki grupy przejdą na energię odnawialną. W tym zakład w Polsce, który – pod względem wielkości produkcji - jest największą fabryką koncernu na świecie.

Aktualizacja: 28.06.2020 15:46 Publikacja: 28.06.2020 15:40

L’Oreal chce być bardziej zielony

Foto: Bloomberg

- Rewolucja w L’Oréal związana ze zrównoważonym rozwojem wchodzi w nową erę - zapowiedział Jean-Paul Agon, prezes Grupy L’Oréal, który w ostatni piątek, podczas serii wideokonferencji przedstawiał dziennikarzom z naszego regionu nowy globalny program zrównoważonego rozwoju „L’Oréal for the Future”. Wśród wytyczonych w nim celów, które kosmetyczny gigant chce zrealizować do 2030 r., jest rewolucja w opakowaniach jego produktów – 100 proc. wykorzystywanych w nich tworzyw sztucznych ma do 2030 r. pochodzić z recyklingu lub ze źródeł biopochodnych.

Czytaj także: L'Oreal już nie wybiela i nie rozjaśnia cery. Bo to rasizm

Jednym z kluczowych elementów nowego programu będzie też dużo większy nacisk na zachęcanie konsumentów do zrównoważonej konsumpcji. Ma w tym pomóc m.in. nowy system znakowania produktów w skali od A do E. Dzięki niemu klient będzie mógł sprawdzić środowiskowy i społeczny profil kosmetyków – te najbardziej proekologiczne i odpowiedzialne społecznie dostaną kategorię A. Na pierwszy ogień we wprowadzeniu nowego systemu pójdzie Garnier - najbardziej „zielona” z marek koncernu. Produkty z nowym zrównoważonym oznakowaniem mają się pojawić w Polsce w przyszłym roku.

W podwyższeniu środowiskowego profilu wszystkich marek grupy pomoże z kolei radykalne zmniejszenie do 2030 r. całkowitej emisji gazów cieplarnianych. L’Oreal chce ją ściąć o 50 proc. w porównaniu z 2016 r. ograniczając też do minimum odpady. Już teraz jest ich zresztą niewiele, boograniczenie odpadów było jednym z celów poprzedniego – zakończonego w minionym roku- programu zrównoważonego rozwoju „Sharing Beauty with All”, w którym aktywnie uczestniczyła polska spółka grupy na czele z fabryką w podwarszawskich Kaniach.

- Już od 2013 r zrównoważony rozwój jest elementem strategii biznesowej L’Oreal na świecie i w Polsce - podkreślała podczas telekonferencji z polskimi dziennikarzami Beata Iwanienko dyrektor ds. Naukowych, Legislacyjnych i Public Affairs L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Jak zaznaczyła, już od 2007 r. polska fabryka wysyła odpadów na wysypiska – w 100 proc. przetwarza je na inne produkty, w tym pasty do czyszczenia czy wieszaki do ubrań. W rezultacie chociaż fabryka od 2007 r. zwiększyła produkcję ponad trzykrotnie (o 220 proc.) to jednocześnie ograniczyła o 38 proc. ilość odpadów. (W tym roku zakład w Kaniach ma wyprodukować 375 mln sztuk kosmetyków, zaś w 2021 r. jego produkcja ma wzrosnąć do 385 mln sztuk).

Czytaj także: L'Oreal zwolnił modelkę za walkę z rasizmem. Teraz chce ją z powrotem 

Wkrótce polska fabryka będzie mogła się też pochwalić dużo mniejszym zużyciem wody. Otwarta w marcu tego roku w polskiej fabryce stacji recyklingu wody, która kosztowała 4 mln euro, sprawi, że cała woda procesowa krążąca w fabryce będzie wykorzystywana ponownie; czysta woda z sieci będzie używana tylko do produktu i celów sanitarnych. Do końca tego roku zakład w Kaniach ma odzyskiwać 75 proc. wody (8 tys. metrów sześć. czyli 16 mln butelek 1,5 litrowych).

- Rewolucja w L’Oréal związana ze zrównoważonym rozwojem wchodzi w nową erę - zapowiedział Jean-Paul Agon, prezes Grupy L’Oréal, który w ostatni piątek, podczas serii wideokonferencji przedstawiał dziennikarzom z naszego regionu nowy globalny program zrównoważonego rozwoju „L’Oréal for the Future”. Wśród wytyczonych w nim celów, które kosmetyczny gigant chce zrealizować do 2030 r., jest rewolucja w opakowaniach jego produktów – 100 proc. wykorzystywanych w nich tworzyw sztucznych ma do 2030 r. pochodzić z recyklingu lub ze źródeł biopochodnych.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły