Prezes CrossFit rezygnuje przez rasistowski żart na Twitterze

Naśmiewanie się ze śmierci George’a Floyda skończyło się dla marki utratą kontraktów reklamowych.

Aktualizacja: 10.06.2020 14:15 Publikacja: 10.06.2020 13:35

Greg Glassman

Greg Glassman

Foto: www.crossfit.com

CrossFit to gigantyczna marka treningowa od lat zyskująca popularność dzięki relatywnie prostemu programowi ćwiczeń. Założona przez Grega Glassmana i Lauren Jenai w 2000 roku swój model biznesowy oparła na certyfikowanych trenerach i współpracy z siłowniami oraz markami sportowymi. Modelowi działania zagroził jednak jeden tweet założyciela pełniącego równocześnie funkcję prezesa.

Greg Glassman 6 czerwca w odpowiedzi na tweet zamieszczony przez Institute for Health Metrics and Evaluation, w którym Instytut stwierdzał, że „rasizm i dyskryminacja to krytyczne kwestie zdrowia publicznego wymagające pilnych działań” napisał „It’s: FLOYD-19”. W oczywisty sposób połączył sprawę śmierci George’a Floyda, zabitego podczas policyjnej interwencji przez nadużywającego siły policjanta, z panującą pandemią.

Co więcej, według serwisu Buzfeed, Glassman miał w rozmowie z współpracującymi z nim właścicielami siłowni mówić, że ani on, ani nikt z jego zespołu nie nosi żałoby po Floydzie, okraszając to dającym się odczytać rasistowsko komentarzem, że „opłakiwanie Floyda to biała rzecz”.

We wtorek Glassman oświadczył, że ustępuje ze stanowiska prezesa CrossFit.

Czytaj także: Boom aplikacji wspierających biznes osób czarnoskórych 

- W sobotę stworzyłem rozłam w społeczności CrossFit i niechcący zraniłem wielu jej członków. Nie mogę dopuścić, by moje zachowanie stało na drodze naszej misji i misji naszych współpracowników. Są o wiele zbyt ważni, by ich narażać – cytuje BBC oświadczenie Grega Glassmana.

Nowy prezes CrossFit, Dave Castro podkreślał przy obejmowaniu stanowiska, że „CrossFit jest społecznością – globalną, zróżnicowaną i twardą”. Dodał również, że zdaje sobie sprawę, że ta społeczność została „zraniona”.

CrossFit współpracuje obecnie z 13 tysiącami siłowni na całym świecie. Tweet byłego już CEO kosztował firmę utratę kontraktu z marką Reebook. Obie marki współpracowały od 10 lat i niedawno zaczęły rozmowy o przedłużeniu kooperacji na następne lata. Reebok stwierdził, że jest to „winien zawodnikom, fanom i społeczności”.

CrossFit to gigantyczna marka treningowa od lat zyskująca popularność dzięki relatywnie prostemu programowi ćwiczeń. Założona przez Grega Glassmana i Lauren Jenai w 2000 roku swój model biznesowy oparła na certyfikowanych trenerach i współpracy z siłowniami oraz markami sportowymi. Modelowi działania zagroził jednak jeden tweet założyciela pełniącego równocześnie funkcję prezesa.

Greg Glassman 6 czerwca w odpowiedzi na tweet zamieszczony przez Institute for Health Metrics and Evaluation, w którym Instytut stwierdzał, że „rasizm i dyskryminacja to krytyczne kwestie zdrowia publicznego wymagające pilnych działań” napisał „It’s: FLOYD-19”. W oczywisty sposób połączył sprawę śmierci George’a Floyda, zabitego podczas policyjnej interwencji przez nadużywającego siły policjanta, z panującą pandemią.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Biznes
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2024! Już można zobaczyć ich projekty!
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił