Córka Bruce'a Lee pozywa sieć fast foodów. Chce 30 mln dolarów

Firma należąca do Shannon Lee, córki legendy sztuk walki, pozwała popularną w Chinach sieć fast foodów Real Kungfu za nielegalne wykorzystanie wizerunku ojca.

Aktualizacja: 27.12.2019 16:37 Publikacja: 27.12.2019 11:37

Bruce Lee

Bruce Lee

Foto: Flickr / Sergio Bertolini

Kierowana przez Shannon Lee firma Bruce Lee Enterprises wystosowała pozew, w którym domaga się od sieci fast foodów 210 mln juanów, czyli 30 mln dol. zadośćuczynienia za wykorzystanie bez pozwolenia wizerunku Bruce'a Lee. Dodatkowo spółka żąda 88 tys. juanów za koszty postępowania sądowego - donosi portal China Daily.

Legendarny aktor i mistrz sztuk walk widnieje w logo Real Kungfu, które przedstawia czarnowłosego mężczyznę w żółtej koszuli ustawionego w pozycji do walki. Oprócz pieniędzy, Shannon Lee domaga się również natychmiastowego zaprzestania wykorzystywania wizerunku ojca przez sieć fast foodów.

Czytaj także: Zamknięto pirackie serwisy filmowe. Jeden większy od Netfliksa

Real Kungfu odpiera zarzuty, twierdząc, że lokalne władze wydały zgodę na używanie przez nią logo w takiej postaci.

„Sieć Real Kungfu wnioskowała o to logo i uzyskała na nie pozwolenie po rygorystycznej kontroli dokonanej przez krajową agencję znaków towarowych, używamy go już od 15 lat” - zaznaczyła firma w komunikacie opublikowanym przez chiński portal Weibo.

Sieć dodała, że jest zdziwiona, iż została pozwala za używanie logo po tak wielu latach, i bacznie przygląda się sprawie, by odpowiedzieć na postawione jej zarzuty.

Sieć Real Kungfu została założona w 1990 r. i posiada obecnie około 600 restauracji w Chinach. Firma Bruce Lee Enterprises z kolei zajmuje się sprzedażą i udzielaniem licencji na wykorzystanie wizerunku słynnego mistrza sztuk walk, by - jak pisze na swojej stronie internetowej - „dzielić się sztuką i filozofią Bruce’a Lee w celu inspirowania rozwoju osobistego, pozytywnej energii i światowej harmonii oraz zachowania żywotności sztuk walk”.

Kierowana przez Shannon Lee firma Bruce Lee Enterprises wystosowała pozew, w którym domaga się od sieci fast foodów 210 mln juanów, czyli 30 mln dol. zadośćuczynienia za wykorzystanie bez pozwolenia wizerunku Bruce'a Lee. Dodatkowo spółka żąda 88 tys. juanów za koszty postępowania sądowego - donosi portal China Daily.

Legendarny aktor i mistrz sztuk walk widnieje w logo Real Kungfu, które przedstawia czarnowłosego mężczyznę w żółtej koszuli ustawionego w pozycji do walki. Oprócz pieniędzy, Shannon Lee domaga się również natychmiastowego zaprzestania wykorzystywania wizerunku ojca przez sieć fast foodów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły