Reklama

Firmowi fundatorzy chcą edukować i zmieniać otoczenie na lepsze

Choć wśród fundacji zarejestrowanych w Polsce te zakładane przez firmy mają śladowy udział, to ich wpływ i zasięg działalności są znacznie większe.

Publikacja: 24.02.2020 20:00

Założona w 2005 r. Fundacja Orange swoją misję określa jednym zdaniem – chce uczyć

Założona w 2005 r. Fundacja Orange swoją misję określa jednym zdaniem – chce uczyć

Foto: www.biuroprasowe.orange.pl

Edukacja i wychowanie dzieci i młodzieży, wsparcie osób z niepełnosprawnością i chorych – to najważniejsze obszary działalności zakładanych przez firmy fundacji korporacyjnych w Polsce. Według najnowszych statystyk dostępnych w raporcie Forum Darczyńców z 2017 r., w naszym kraju działało wtedy ponad 200 takich organizacji. Zakładając podobne tempo rozwoju jak w pierwszych latach dekady, dzisiaj można szacować ich liczbę na 230–240.

To całkiem sporo, choć na tle ponad 26 tys. zarejestrowanych w Polsce fundacji (daje to nam pozycję lidera w Europie) organizacje korporacyjne są nieznaczną, niespełna 1-proc. grupą. Jak jednak zaznacza Magdalena Pękacka, dyrektorka Forum Darczyńców, i tak pod względem ich liczby jesteśmy w europejskiej czołówce.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama