Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 30.03.2018 13:17 Publikacja: 30.03.2018 13:17
Międzynarodowe Zawody Samolotów Turystycznych (Challenge 1934, Berlin). Pilot Jerzy Bajan przed samolotem RWD-9S
Foto: NAC
Międzynarodowe Zawody Samolotów Turystycznych znane pod nazwą Challenge, były najważniejszymi wydarzeniami lotniczymi przedwojennej Europy. Wywoływały ogromne emocje i ściągały tłumy.
Polscy lotnicy zdobyli w nich światową sławę a między ekipami Polski i Niemiec trwała zacięta rywalizacja. Z czterech zorganizowanych zawodów dwa pierwsze wygrali Niemcy, a kolejne Polacy. Nie wiadomo jednak jak dalej potoczyłaby się ta rozgrywka, gdyby nie zrezygnowano z kolejnej edycji Challenge w Polsce w 1936 roku. Już nigdy potem lotnicze imprezy nie wzbudziły takiego zainteresowania. Zamiast sportowej rywalizacji rozpoczął się zbrojeniowy wyścig. Niebawem lekkie samoloty zastąpiły ciężkie bombowce i myśliwce. A w powietrzu zaczęły się mordercze zmagania.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Jeśli miałaby się ziścić prognoza ONZ, że w roku 2050 przy pozytywnym scenariuszu będzie nas tylko 32 mln, to zn...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Branża ubezpieczeniowa staje przed zupełnie nową sytuacją. Dziś wszelkie decyzje na drodze podejmuje kierowca i...
Prezes grupy banków spółdzielczych SGB Jarosław Dąbrowski uważa, że największym wyzwaniem będzie zbudowanie bezp...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas