Reklama

AI wstrząsa rynkiem pracy. Nadchodzi koniec popularnego zawodu?

Niemal trzy czwarte programistów uważa, że sztuczna inteligencja może przejąć „większość”, a nawet „wszystkie” zadania realizowane obecnie przez jeden z działów, które dziś są obecne niemal w każdym biznesie.

Publikacja: 01.10.2025 05:07

Ponad 28 proc. programistów stwierdziło, że AI jest w stanie przejąć całą funkcję marketingową firm.

Ponad 28 proc. programistów stwierdziło, że AI jest w stanie przejąć całą funkcję marketingową firm. To może oznaczać zwolnienia w tym zawodzie

Foto: Shutterstock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Czy marketingowcy są gotowi zaufać AI w takim samym stopniu jak programiści?
  • Jak AI jest postrzegana na rynku pracy przez przedstawicieli różnych grup wiekowych?
  • Jakie znaczenie ma edukacja w zakresie sztucznej inteligencji dla przyszłości rynku pracy?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

Programiści, którzy chyba najlepiej znają potencjał sztucznej inteligencji, nie widzą większych szans dla osób, które mają tę konkretną specjalizację – ich zdaniem boom na AI w pierwszej kolejności może doprowadzić właśnie do likwidacji tego zawodu. Chodzi o pracowników marketingu. Jeśli specjaliści IT mają rację, wkrótce ludzie zajmujący się właśnie tą dziedziną staną się zbędni.

Marketing padnie ofiarą sztucznej inteligencji

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Niemcy zaliczyły już dno. Co dalej z gospodarką? Prognozy gospodarcze
Raporty ekonomiczne
Małe biogazownie nie dostaną pieniędzy z KPO. Środki mogą być z innych funduszy
Raporty ekonomiczne
Bielik chce wejść do szkół, a PLLum podbija samorządy. Polska AI rośnie w siłę
Raporty ekonomiczne
Rząd przyznaje: dług wymyka się spod kontroli. Jak to naprawić?
Raporty ekonomiczne
Po celnym ciosie Unii, import nawozów z Rosji spada. Polska kupowała najwięcej
Reklama
Reklama
Reklama