Według Piotra Jarosza ze spółki Sklepy24. pl, która od trzech lat analizuje rynek handlu w Internecie, na terenie Warszawy działa ok. 600 sklepów internetowych. To ok. 20 proc. wszyskich e-sklepów w Polsce. Prowadzą je małe firmy i duże sieci handlowe (E. Leclerc, Piotr i Paweł).A zainteresowanie robieniem zakupów w sieci systematycznie rośnie. – Obroty każdego miesiąca są o kilkadziesiąt procent wyższe – przyznaje Bartłomiej Zieliński, który od pół roku prowadzi sklep www.iLike.pl. – W miesiącu mamy dwa tysiące zamówień – przyznaje Paweł Czerniakowski z serwisu supersam24.pl, za pomocą którego można zamówić produkty ze sklepu Bomi. – Bywa, że mamy tylu klientów, iż musimy blokować stronę. Największy ruch jest w weekendy – przyznaje.
Co zrobić, żeby otrzymać towar, nie wychodząc z domu? Zaczynamy od wpisania adresu internetowego konkretnego sklepu lub wyszukania go w internetowej wyszukiwarce.
Następnie wybieramy produkty, które chcemy kupić. Klikając myszką, wrzucamy je do wirtualnego koszyka. Po wyczerpaniu listy zakupów wystarczy kliknąć na ikonę: zamawiam, podać niezbędne dane do rejestracji w bazie i wybrać formę płatności: gotówka, karta płatnicza.
Potem pozostaje nam tylko czekać na e-mail lub telefon zwrotny potwierdzający nasze zamówienie.
Co najczęściej zamawiają stołeczni internauci? – Produkty spożywcze: nabiał, wędliny – wylicza Paweł Czerniakowski.