Reklama

Kosmetyki jadą na dalekie rynki

Polskie firmy liczą, że znajdą nabywców na swoje produkty w krajach Bliskiego Wschodu i Ameryce Łacińskiej.

Publikacja: 07.12.2015 20:00

Kraje Bliskiego Wschodu, Afryka Północna oraz Ameryka Łacińska mają być szczególnie perspektywicznymi kierunkami dla eksportu polskich kosmetyków. – Przyszłością branży są dalekie rynki – uważa Barbara Molińska, regionalny menedżer ds. handlu zagranicznego w Banku Zachodnim WBK. Licząca blisko 3 tys. producentów branża, mimo silnej, szóstej pozycji w rankingu największych europejskich eksporterów, musi dla utrzymania dynamiki wzrostu szukać nowych odbiorców.

Kosmetyka została uznana przez dawne Ministerstwo Gospodarki za jedną z 15 polskich specjalności eksportowych. Dzięki temu została objęta rządowym programem wsparcia, mającym na celu umacnianie proeksportowych sektorów polskiej gospodarki i wsparcie ich zagranicznej ekspansji. Zakończony w tym roku program, przewidujący m.in. dofinansowanie udziału w zagranicznych targach, dobrze wykorzystała.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama