Wraz z objęciem nowej funkcji zmienia się sposób mierzenia sukcesów. Twoja wiedza specjalistyczna zapewne ci się przyda, ale musisz się nauczyć być liderem. To wiąże się z opanowaniem innego rodzaju umiejętności. Jakich? Temu właśnie jest poświęcona ta książka. To poradnik, który prezentuje wiedzę zgromadzoną w zasobach „Harvard Business Review", dotyczącą wszystkich aspektów zarządzania – od sprawozdań finansowych poprzez zasady strategii po inteligencję emocjonalną i zdobywanie zaufania podwładnych. - Jesteś już menedżerem, ale może pragniesz być też liderem, czyli kimś, kto potrafi wydobywać to, co najlepsze ze swoich pracowników i jest motorem zmian w swojej firmie. Ten podręcznik pokaże ci, jak to osiągnąć- mówi jeden z autorów. Książka dostarcza wielu porad, jak postępować z pracownikami, aby działania menedżera były skuteczne. Autorzy podkreślają, że wykorzystywanie formalnej władzy, jaką mamy w firmie, niczego nie ułatwia. Ludzie nie robią czegoś tylko dlatego, że ktoś im każe, a na pewno nie robią tego dobrze. Trzeba zrozumieć rolę menedżera, zweryfikować oczekiwania i pomysły, by odrzucić to, co się nie sprawdza. W poradniku znajdziemy praktyczne wskazówki najlepszych autorów „Harvard Business Review", opisy stosowanych praktyk – również tych nowatorskich, wyniki badań oraz relacje menedżerów dotyczące najróżniejszych spraw, z wyjaśnieniami, jak zastosować ich spostrzeżenia do własnej sytuacji. 17 rozdziałów podręcznika to 17 najważniejszych umiejętności lidera.