Na początku roku PZU ogłosił strategię 3.0 na lata 2015–2020. Zakłada przekształcenie ubezpieczyciela w grupę opartą na trzech filarach: ubezpieczenia, opieka medyczna (PZU Zdrowie), zarządzanie aktywami (PZU Inwestycje). W obszarze inwestycji efekty już są. Obecnie z ok. 50 mld zł aktywów grupy, TFI PZU zarządza 30 mld zł, z czego blisko 7 mld zł pochodzi od inwestorów zewnętrznych. – Tylko w zeszłym roku pozyskaliśmy od klientów zewnętrznych prawie 2 mld zł netto. Jeszcze większe otwarcie się na nich jest jednym z głównych celów PZU Inwestycje na nadchodzące lata – mówi Ryszard Trepczyński, członek zarządu PZU nadzorujący pion inwestycji, w tym TFI. Sposobów na to jest kilka. – Mało kto wie, że sprzedaż jednostek naszych funduszy realizujemy wyłącznie przez zewnętrzną, bankową sieć dystrybucji. Tymczasem oddziały PZU rocznie mają 30 mln wizyt. To tak, jakby dorosły Polak każdego roku dwa razy przyszedł do naszej placówki. Ten kanał dystrybucji z perspektywy naszego TFI jest niezagospodarowany. Zmienimy to – dodaje Trepczyński.