W I półroczu 2015 r. Rzecznik Ubezpieczonych otrzymał dokładnie 7564 pisemne skargi zgłaszane w indywidualnych sprawach z zakresu problematyki ubezpieczeń gospodarczych. Dla porównania w podobnym okresie w roku ubiegłym odnotowano 7960 skarg – co oznacza, iż nastąpił spadek liczby spraw o 5,0 proc. W większości spraw kierowanych do urzędu tj. w 6527 sprawach (86,3 proc.) Rzecznik podjął interwencję. Odmówił natomiast interwencji w 740 przypadkach, co stanowiło 9,8 proc. wszystkich skarg
W ocenie Rzecznika Ubezpieczonych spadek nie oznacza to jednak, iż sytuacja na rynku ubezpieczeniowym uległa poprawie.
- Analizując pisemne skargi kierowane do Biura Rzecznika w indywidualnych sprawach nadal można zaobserwować pewne nieprawidłowości występujące na rynku ubezpieczeniowym. Oznacza to, iż skala nierespektowania prawa przez część podmiotów rynku ubezpieczeniowego względem poszkodowanych jest nadal znacząca - pisze RzU w raporcie.
- Pomimo spadku liczby otrzymanych spraw w przedstawianym okresie sprawozdawczym nadal obserwujemy duże zainteresowanie innymi formami kontaktów z Biurem Rzecznika Ubezpieczonych (poradnictwo telefoniczne, poradnictwo e-mailowe, strona internetowa oraz kontakt za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook) - wskazuje Rzecznik.
W I półroczu 2015 r. odnotowano łącznie 5460 skarg dotyczących nieprawidłowości w ubezpieczeniach majątkowych, co stanowiło 72,2 proc. wszystkich spraw. W analogicznym okresie ubiegłego roku w 5935 skarg tego typu, czyli 74,6 proc. wszystkich zażaleń.