Polak z ubezpieczenia auta niezadowolony

Jak wynika z reportu Rzecznika Ubezpieczonych najczęściej skarżymy się na na ubezpieczenia komunikacyjne.

Publikacja: 31.08.2015 17:10

Z Raportu Rzecznika Ubezpieczonych obejmującego dane po II kwartale 2015 roku wynika, że najczęstszym powodem niezadowolenia klientów są nadal polisy komunikacyjne.

Skargi na ubezpieczenia komunikacyjne stanowią 46,7 proc. wszystkich odnotowanych zgłoszeń. Najwięcej zastrzeżeń budzą obowiązkowe polisy OC – do Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło aż 2939 skarg. Do najczęściej zgłaszanych problemów należą m.in. uzyskanie pełnej rekompensaty za wynajem pojazdu zastępczego, zaniżanie wartości pojazdu w stanie sprzed szkody i zawyżanie wartości jego wraku lub pozostałości, czy brak możliwości wyboru części stosowanych do naprawy pojazdu. Na drugim miejscu znalazło się Autocasco z liczbą 435 zażaleń. Jak wynika z Raportu, najczęstsze zarzuty klientów dotyczą sporu co do wysokości przyznanego odszkodowania, interpretacji przepisów ubezpieczeniowych i zapisów w OWU powodujących całkowitą odmowę wypłaty odszkodowania.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ubezpieczenia
Hulajnogi na prąd wciąż bez obowiązkowego OC
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk: Holding PZU leży w interesie państwa
Ubezpieczenia
PZU idzie do prokuratury w sprawie odszkodowania dla fundacji ojca Rydzyka
Ubezpieczenia
Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków
Ubezpieczenia
Dobre wyniki Grupy PZU w 2024 r. Nowa strategia bez zmian. Ważą się losy banków