W 2017 r. polscy asekuratorzy wprowadzili kilka nowatorskich rozwiązań i wyróżniają się innowacyjnością w Europie. Aplikacje mobilne do likwidacji szkód, sprzedaż polis przez Facebooka, w bankomatach i polisomatach, monitoring stylu jazdy kierowców – to główne obszary zastosowania nowych technologii w branży ubezpieczeniowej.

Dwie firmy wprowadziły rozwiązania telematyczne pozwalające obniżyć składkę kierowcom, którzy jeżdżą bezpiecznie i pozwalają monitorować swój styl jazdy. Rok temu startup YU! rozpoczął sprzedaż polis OC pod własną marką, a ryzyko ubezpieczeniowe wzięła na siebie Ergo Hestia. Chwilę później w ślad za nim poszedł Link4, który współpracuje z dostawcą nawigacji NaviExpert.
– Należy spodziewać się, że w 2018 r. systematycznie będziemy dowiadywali się o stosowanych przez ubezpieczycieli innowacjach, m.in. telematyce służącej do oceny ryzyka wystąpienia szkody komunikacyjnej czy obsłudze szkód i sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych – przewiduje Jakub Nowiński, członek zarządu w multiagencji Superpolisa Ubezpieczenia.
Do wprowadzenia telematyki przymierza się PZU, ale własne rozwiązanie opracowała też firma technologiczna Bacca i oferuje je chętnym podmiotom na rynku. W najbliższych tygodniach ma zostać wprowadzona aplikacja Kundi, która pozwoli na zakup ubezpieczeń społecznościowych.