– Przestrzeń powietrzna nie powinna być wykorzystywana jako odwetowe narzędzie w konfliktach. Niestety jest inaczej – przyznaje Nick Careen, wiceprezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).
Czytaj więcej
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ostrzega przed poważnymi opóźnieniami...
Najbardziej niebezpiecznie jest w Rosji. W wtorek, 10 czerwca, rano z powodu obaw przed ukraińskimi atakami dronowymi zamknięte były przez kilka godzin wszystkie moskiewskie lotniska oraz obydwa w Sankt Petersburgu. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wcześniej rekomendowała omijanie przez linie lotnicze zachodniej części Rosji, a incydent z zestrzeleniem embraera 190 Azarbaijan Airlines 25 grudnia 2024, w którym zginęło 38 osób, dowiódł, że i południe tego kraju nie jest bezpieczne. Do rosyjskich miast latają jednak przewoźnicy z Bliskiego Wschodu oraz Turkish Airlines.
Powrót do Izraela bez pośpiechu
Większość przewoźników europejskich nie spieszy się z powrotem do Izraela z powodu sytuacji w Gazie. – Ostateczną decyzję o tym, czy LOT wznowi 15 czerwca zawieszone rejsy do Tel Awiwu, zostanie podjęta w najbliższy czwartek. Grupa Lufthansy odłożyła tę decyzję do 23 czerwca, a Ryanair do przyszłego roku. Latają tam jednak Air France, KLM i AirBaltic. Podobnie jak jest to w przypadku międzynarodowych połączeń z największych lotnisk rosyjskich, to bardzo dochodowy rynek. Większość przewoźników woli jednak stracić część udziału w rynku, niż narażać załogi i sprzęt.
Czytaj więcej
Największe amerykańskie linie lotnicze wnioskują do Federal Aviation Administration o zwolnienie...