Reklama

Czy latamy bezpiecznie? Wypadków jest mniej, choć zagrożenie wzrosło

Od dawna nie było tyle zagrożeń dla lotnictwa cywilnego. Zamknięte przestrzenie powietrzne, konflikty, turbulencje. Wreszcie hakerzy zakłócający sygnały GPS. A także niesforni pasażerowie, do których przewoźnicy stracili cierpliwość.

Publikacja: 11.06.2025 04:45

Od dawna nie było tyle zagrożeń dla lotnictwa cywilnego

Od dawna nie było tyle zagrożeń dla lotnictwa cywilnego

Foto: Adobe Stock

 – Przestrzeń powietrzna nie powinna być wykorzystywana jako odwetowe narzędzie w konfliktach. Niestety jest inaczej – przyznaje Nick Careen, wiceprezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).

Najbardziej niebezpiecznie jest w Rosji. W wtorek, 10 czerwca, rano z powodu obaw przed ukraińskimi atakami dronowymi zamknięte były przez kilka godzin wszystkie moskiewskie lotniska oraz obydwa w Sankt Petersburgu. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wcześniej rekomendowała omijanie przez linie lotnicze zachodniej części Rosji, a incydent z zestrzeleniem embraera 190 Azarbaijan Airlines 25 grudnia 2024, w którym zginęło 38 osób, dowiódł, że i południe tego kraju nie jest bezpieczne. Do rosyjskich miast latają jednak przewoźnicy z Bliskiego Wschodu oraz Turkish Airlines.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Transport
Inwazja rosyjskich dronów uderzyła w polskie lotnictwo cywilne
Transport
Rosyjski przemysł lotniczy zamiera. Przepaść między Rosją a USA i resztą świata
Reklama
Reklama