#RZECZoBIZNESIE: Krzysztof Niemiec: Kolei nie zamyka się w jednej kadencji polityków

Wiele polskich firm kolejowych czeka na ogłoszenie wielkiego programu modernizacji infrastruktury kolejowej, związanego z kolejna perspektywą Unijną. Przetargi są obecnie wstrzymane. Co to oznacza?

Aktualizacja: 17.06.2016 14:11 Publikacja: 17.06.2016 13:42

#RZECZoBIZNESIE: Krzysztof Niemiec: Kolei nie zamyka się w jednej kadencji polityków

Foto: Rzeczpospolita

– Sytuacja jest trudna – ocenia Krzysztof Niemiec, wiceprezes Traktec, firmy zajmującej się dostawami infrastruktury kolejowej dla polskich kolei. – Jest to związane z tym, że poprzednia – wydłużona – perspektywa z lat 2007 – 2013 kończyła się w roku poprzednim, a przetargi na kolejną perspektywę, która rozpoczyna się od 2014r. nie były przygotowane.

– Celem podstawowym w tej sytuacji było wykorzystanie środków z tej perspektywy 2007 –2013 – tłumaczy Niemiec. – W obecnej perspektywie mamy do wydania – jako kraj – 67,5 mld. na programy kolejowe. Do tej pory nie wydano żadnych pieniędzy, co oznacza, że jesteśmy spóźnieni 2,5 roku.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy