#RZECZoBIZNESIE: Krzysztof Niemiec: Kolei nie zamyka się w jednej kadencji polityków

Wiele polskich firm kolejowych czeka na ogłoszenie wielkiego programu modernizacji infrastruktury kolejowej, związanego z kolejna perspektywą Unijną. Przetargi są obecnie wstrzymane. Co to oznacza?

Aktualizacja: 17.06.2016 14:11 Publikacja: 17.06.2016 13:42

#RZECZoBIZNESIE: Krzysztof Niemiec: Kolei nie zamyka się w jednej kadencji polityków

Foto: Rzeczpospolita

– Sytuacja jest trudna – ocenia Krzysztof Niemiec, wiceprezes Traktec, firmy zajmującej się dostawami infrastruktury kolejowej dla polskich kolei. – Jest to związane z tym, że poprzednia – wydłużona – perspektywa z lat 2007 – 2013 kończyła się w roku poprzednim, a przetargi na kolejną perspektywę, która rozpoczyna się od 2014r. nie były przygotowane.

– Celem podstawowym w tej sytuacji było wykorzystanie środków z tej perspektywy 2007 –2013 – tłumaczy Niemiec. – W obecnej perspektywie mamy do wydania – jako kraj – 67,5 mld. na programy kolejowe. Do tej pory nie wydano żadnych pieniędzy, co oznacza, że jesteśmy spóźnieni 2,5 roku.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Firmy w Polsce rezygnują z elektrycznych samochodów
Transport
Rosja odwołuje salon lotniczy. Nie ma nic do pokazania. I boi się ukraińskich dronów
Transport
Wojna celna Trumpa może pomóc polskim przewoźnikom
Transport
Boeing uniknie procesu w sprawie dwóch katastrof MAX-ów. Część rodzin ofiar protestuje
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Transport
Ruszył przetarg na budowę terminala pasażerskiego CPK. Spółka podała szczegóły