Reklama

15o mln dolarów odszkodowania za śmierć czterolatka

Koncern Fiat Chrysler Automobiles musi zapłacić 150 mln dol. zadośćuczynienia rodzinie 4-letniego chłopca, który zginął w wypadku samochodowym.

Publikacja: 03.04.2015 19:49

Jeep Grand Cherokee 4.7 Overland 2003

Jeep Grand Cherokee 4.7 Overland 2003

Foto: AFP

Do wypadku doszło w 2012 roku. Jadący Jeepem Grand Cherokee chłopiec zginął w wyniku wybuchu zbiornika paliwa, który nastąpił po zderzeniu auta z innym samochodem.

Sąd w Bainbridge w stanie Georgia uznał, że do śmierci dziecka przyczyniła się wada konstrukcyjna samochodów tej marki, modeli Grand Cherokee i Jeep Liberty. Ma ona polegać na zbyt bliskim - 28 cm - położeniu od tyłu pojazdu. Zdaniem ekspertów, takie ich położenie stanowiło potencjalne zagrożenie wybuchem paliwa po uderzeniu innego pojazdu w tył samochodu.

Eksperci podkreślali, że w wyniku wypadków o podobnym scenariuszu, a z udziałem tych właśnie samochodów, od późnych lat 90 zginęło 75 osób.

W 2005 roku w nowych modelach Jeepa przeniesiono umieszczenie zbiorników paliwa między przednią i tylną oś pojazdu, co jest lokalizacją dużo bezpieczniejszą.

W procesie, który rodzice chłopca wytoczyli koncernowi, ława przysięgłych uznała, że Fiat w 99 procentach ponosi winę za śmierć czterolatka. W wyniku tej opinii sąd przyznał rodzicom dziecka 30 milionów dolarów za cierpienie, które odczuwali po śmierci dziecka oraz 120 milionów dolarów za utratę przez nie życia.

Reklama
Reklama

Fiat rozważa odwołanie się od wyroku. Zasadniczym argumentem firmy jest fakt, że zgodnie z obowiązującym prawem sąd w Georgii nie może wziąć pod uwagę opinii Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), która to instytucja uznała wcześniej, że konstrukcja Jeepa Grand Cherokee w żaden sposób nie zagraża bezpieczeństwu.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1267
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1266
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1265
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1263
Świat
Siarhiej Cichanouski: Nie złamali mnie w więzieniu, będę walczył do końca
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama