Można już składać wnioski o dotację

13 mln zł trafi do instytucji, które zaplanują najciekawsze akcje promocji gospodarczej i turystycznej województwa świętokrzyskiego. Unijne środki mogą finansować nawet 80 proc. kosztów takich projektów

Publikacja: 08.01.2010 05:20

Można już składać wnioski o dotację

Foto: Fotorzepa

Zarząd województwa realizuje po raz kolejny działanie 2.3 „Promocja gospodarcza i turystyczna regionu” regionalnego programu operacyjnego.

[b]Tym razem do beneficjentów trafi łącznie 13 mln zł. [/b]

O środki te, oprócz jednostek samorządu terytorialnego, ich związków i porozumień oraz podległych im jednostek organizacyjnych, mają prawo walczyć m.in.: instytucje otoczenia biznesu, organizacje pozarządowe, partnerzy społeczni i gospodarczy.

Wszystkie podmioty muszą pamiętać o istotnych ograniczeniach co do minimalnej wartości projektu.

Dla pojedynczych wydarzeń wynosi ona 100 tys. zł. Natomiast samorząd, który chciałby przygotować większą kampanię promocyjną, musi zaplanować jej budżet na poziomie co najmniej 500 tys. zł. Projekty o mniejszej wartości nie mają szans na unijny grant (decydują o tym kryteria formalne).

Dobrą informacją jest to, że dotacja może pokryć nawet 80 proc. kosztów projektu. Ponadto istnieje możliwość łączenia projektów inwestycyjnych z dotyczącymi imprez i kampanii promocyjnych, pod warunkiem że wartości zadań dotyczących imprez i kampanii w ramach projektu zostaną utrzymane na wskazanych minimalnych poziomach.

[srodtytul]Z wnioskiem do urzędu[/srodtytul]

Konkurs i nabór wniosków rozpoczął się 4 stycznia i będzie prowadzony do 8 lutego. [b]Dokumenty należy dostarczyć do Sekretariatu Naboru Projektów Gospodarczych w Departamencie Funduszy Strukturalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego[/b], bud. C2, III piętro, pok. 348, al. IX Wieków Kielc 3 (25-516 Kielce).

Są przyjmowane codziennie w godz. 7.30-15.00. Szczegółowe informacje o konkursie, w tym wzory dokumentów, jego regulamin, kryteria wyboru projektów, wzór umowy o dofinansowanie oraz podręczniki i inne wytyczne, dostępne są na stronie internetowej [link=http://www.rpo-swietokrzyskie.pl]www.rpo-swietokrzyskie.pl[/link].

Informacji udziela także Oddział Wdrażania Projektów Gospodarczych – tel. (41) 342 16 14, (41) 342 12 87, (41) 342 18 99, (41) 342 14 41, (41) 342 15 42, lub punkt informacyjny – tel. (41) 342 16 17, (41) 342 18 37 (pokój 32, bud. C2 Urzędu Marszałkowskiego). Konkurs, zgodnie z założeniami, powinien zostać rozstrzygnięty po 90 dniach od daty zakończenia naboru wniosków.

[srodtytul]Na kampanie medialne...[/srodtytul]

Czego mogą dotyczyć projekty? Dofinansowane mogą zostać wszelkiego rodzaju przedsięwzięcia przyczyniające się do podniesienia potencjału inwestycyjnego i turystycznego regionu.

Przykładowo mogą to być imprezy i wydarzenia turystyczne (kulturalne) przyciągające turystów z innych regionów oraz z zagranicy. Wolno zorganizować i przeprowadzić kampanie medialne: prasowe, telewizyjne, radiowe i billboardowe oraz konkursy, plebiscyty i inne tego typu przedsięwzięcia.

Dofinansowane mogą zostać specjalistyczne wydawnictwa promocyjne oraz promocyjne wizyty dziennikarzy krajowych i zagranicznych, tzw. touroperatorów i potencjalnych inwestorów.

Ponadto, w szczególności dla samorządów, atrakcyjna może być sposobność sfinansowania opracowania, a następnie wdrożenia lokalnej strategii promocji gospodarczej i turystycznej, w tym promocji lokalnych produktów i atrakcji turystycznych.

Należy jednak pamiętać, że wszystkie przedsięwzięcia promocyjne muszą charakteryzować się co najmniej ponadregionalnym zasięgiem. Innymi słowy, powinny być skierowane do grup docelowych spoza regionu świętokrzyskiego.

[srodtytul]... i biura obsługi[/srodtytul]

Do innych typów projektów, które także mają szansę na dofinansowanie, da się zaliczyć te związane z:

- rozwojem i modernizacją infrastruktury informacyjnej i recepcyjnej, w tym tworzeniem centrów i punktów informacji inwestycyjnej i turystycznej,

- oznakowaniem obszarów atrakcyjnych dla potencjalnych inwestorów oraz turystów,

- tworzeniem i rozwojem systemów informacji inwestycyjnej i turystycznej, w tym systemów obsługi inwestorów,

- projektami inwestycyjnymi realizowanymi na obszarach o wysokim stopniu atrakcyjności turystycznej (posiadających cenne obiekty zabytkowe oraz walory przyrodnicze i kulturowe), służącymi promocji i wzbogaceniu dotychczasowej oferty turystycznej.

Jednak dla tego typu inwestycji wprowadzono pewien dodatkowy wymóg. Mianowicie obszary te muszą się charakteryzować wysokim natężeniem ruchu turystycznego.

Wysokie natężenie oznacza w tym wypadku wizytę co najmniej 50 tys. turystów rocznie.

[ramka][b]Trzeba zachować terminy[/b]

Aby mieć szansę na podział środków w prezentowanym działaniu należy pamiętać o terminowym przesłaniu wniosków. Wszystkie te, które zostaną złożone po terminie, czyli po 8 stycznia, nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu lub data nadania przesyłki, wynikająca ze stempla pocztowego).

Rozstrzygnięcie konkursu powinno nastąpić po upływie 90 dni od dany zakończenia naboru wniosków. Informacje w tej sprawie opublikowane zostaną na stronie Internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. [/ramka]

Zarząd województwa realizuje po raz kolejny działanie 2.3 „Promocja gospodarcza i turystyczna regionu” regionalnego programu operacyjnego.

[b]Tym razem do beneficjentów trafi łącznie 13 mln zł. [/b]

Pozostało 96% artykułu
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów