Od 1 stycznia obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.
W ślad za nim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował wyjaśnienia, jak gminy mają realizować te obowiązki. Co do zasady wszystkie samorządy składają sprawozdania za pośrednictwem aplikacji Shrimp. Odstępstwa dotyczą województw: małopolskiego, opolskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego, które do
systemu mają przystąpić w bieżącym roku. Jednostki samorządowe z tych województw sporządzają sprawozdania za
2010 r. jak dotychczas w plikach programu Excel, które przesyłają do UOKiK za pośrednictwem regionalnych izb obrachunkowych.
Jednocześnie UOKiK przypomina, że obowiązujące od 1 stycznia przepisy zmieniły wzór sprawozdania o pomocy na realizację projektów, których wartość przekracza 3 mln euro.