Korespondencja z Paryża
Początkowo niedoceniany, z czasem stał się artystą symbolizującym konsumpcyjny styl życia zachodnich społeczeństw.
Był jednym z największych wizjonerów poprzedniego stulecia. Bardzo szybko przewidział, jak wielką rolę w przyszłości będzie odgrywała reklama oraz umiejętność skrótowego przekazywania informacji. Obecnie aż trudno uwierzyć, że nowojorska MoMA odrzuciła w 1956 roku jego propozycję darowizny rysunku. Dzięki współpracy z Léo Castellim, najbardziej wpływowym marszandem amerykańskim XX wieku, udało się zmienić opinie muzealników i środowiska artystycznego na temat rzeczywistej wartości dzieł Warhola.
Niezwykłe eksperymenty filmowe
Przy okazji kolejnych prezentacji jego twórczości podkreśla się głównie komercyjny aspekt tej sztuki. Publiczność przyzwyczajona jest do oglądania seryjnych obrazów Warhola, ale bardzo często ignoruje fakt, że jest on również autorem wielu eksperymentalnych filmów.
Kuratorzy paryskiej wystawy postanowili wypełnić tę lukę, prezentując przeszło ośmiogodzinny film „Empire" zrealizowany w 1964 roku oraz starannie wyselekcjonowane krótkometrażowe etiudy nakręcone w połowie lat 60. ubiegłego wieku w jego słynnej nowojorskiej pracowni nazywanej Fabryką (Factory).