"Wergiliusz z Dantem w ósmym kręgu Piekła, miejscu kary stręczycieli i uwodzicieli, pochlebców i nierządnic" (Boska komedia, Piekło XVIII), ok. 1481-1495. Farba, tusz i rysunek na pergaminie
Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/Philipp Allard
Sandro Botticelli, "Dante i Beatrice w drugiej sferze niebieskiej Raju" (Boska komedia, Raj VI), ok. 1481-1495. Tusz i rysunek na pergaminie
Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/Philipp Allard
"Beatrice objaśnia Dantemu kosmiczny porządek" (Boska komedia, Raj II), ok. 1481-1495. Tusz i rysunek na pergaminie
Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/Philipp Allard
"Dno Piekła: Lucyfer (Wielki Szatan)" (Boska komedia, Piekło XXXIV, 2), ok. 1481-1495. Tusz i rysunek na pergaminie
Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/Philipp Allard
Cristoforo Orimina, "Sceny z Apokalipsy" (tzw. Biblia Hamiltona), ok. 1350. Farba i złote płatki na pergaminie
Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/ Jörg P. Anders
Francesco Binasco (?), "Rozdarty pergamin z widokiem na kwitnący kwiat" (ilustracja z poematu Gaspare Viscontiego "De Paulo e Daria amanti"), po 1492. Farba na pergaminie
Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/ Jörg P. Anders
"Wniebowzięcie Aleksandra Wielkiego", półn. Francja, ok. 1290-1300. Farba i złote płatki na pergaminie
Foto: Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/ Jörg P. Anders