Reklama
Rozwiń

Joanna Parafianowicz: Czy powinniśmy się czuć przedsiębiorcami drugiej kategorii

Dziwi mnie, że adwokaci tak dalece nie są niekiedy świadomi, z czego wynika zakaz reklamy.

Publikacja: 21.02.2023 09:12

Joanna Parafianowicz: Czy powinniśmy się czuć przedsiębiorcami drugiej kategorii

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

KE wszczęła dziś przeciwko Polsce także postępowanie naruszeniowe w związku z brzmieniem kodeksu etyki adwokackiej przyjmowanego przez NRA. W ocenie KE całkowity zakaz reklamy przez adwokatów narusza dyrektywę usługową, napisał na Twitterze Sebastian Kaleta. W efekcie tej publikacji na prawniczych forach średnia temperatura podniosła się o co najmniej kilka stopni, granicząc z gorączką, z uwagi na dyskusję, która wraca jak bumerang, wybrzmiewając tożsamymi od lat pytaniami. Dlaczego adwokaci, w odróżnieniu od innych przedsiębiorców, nie mogą korzystać z „dobrodziejstw” reklamy? Dlaczego samorząd adwokacki ogranicza dostęp do reklamy swoim członkom? Dlaczego adwokaci mają mniej praw niż inni przedsiębiorcy?

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Prawo do prawdy o wyniku wyborów
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Deregulacja na akord
Rzecz o prawie
Szymon Cydzik: Adwokat z zarzutami za ujawnienie danych w materiale dowodowym
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Nie tylko klient odczuwa emocje
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Połowa prawników nie zakłada togi