Joanna Parafianowicz: Czy powinniśmy się czuć przedsiębiorcami drugiej kategorii

Dziwi mnie, że adwokaci tak dalece nie są niekiedy świadomi, z czego wynika zakaz reklamy.

Publikacja: 21.02.2023 09:12

Joanna Parafianowicz: Czy powinniśmy się czuć przedsiębiorcami drugiej kategorii

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

KE wszczęła dziś przeciwko Polsce także postępowanie naruszeniowe w związku z brzmieniem kodeksu etyki adwokackiej przyjmowanego przez NRA. W ocenie KE całkowity zakaz reklamy przez adwokatów narusza dyrektywę usługową, napisał na Twitterze Sebastian Kaleta. W efekcie tej publikacji na prawniczych forach średnia temperatura podniosła się o co najmniej kilka stopni, granicząc z gorączką, z uwagi na dyskusję, która wraca jak bumerang, wybrzmiewając tożsamymi od lat pytaniami. Dlaczego adwokaci, w odróżnieniu od innych przedsiębiorców, nie mogą korzystać z „dobrodziejstw” reklamy? Dlaczego samorząd adwokacki ogranicza dostęp do reklamy swoim członkom? Dlaczego adwokaci mają mniej praw niż inni przedsiębiorcy?

Pozostało 83% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Rzecz o prawie
Jan Błeszyński: Spór o słuszne wynagrodzenia
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Patrzymy na was, pilnujemy
Rzecz o prawie
Maciej J. Nowak: Niewykorzystany potencjał planowania
Rzecz o prawie
Maciej Zaborowski: Przepracowany jak prawnik
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Niepewność, zmora prawa