Reklama
Rozwiń

Joanna Parafianowicz: Czy powinniśmy się czuć przedsiębiorcami drugiej kategorii

Dziwi mnie, że adwokaci tak dalece nie są niekiedy świadomi, z czego wynika zakaz reklamy.

Publikacja: 21.02.2023 09:12

Joanna Parafianowicz: Czy powinniśmy się czuć przedsiębiorcami drugiej kategorii

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

KE wszczęła dziś przeciwko Polsce także postępowanie naruszeniowe w związku z brzmieniem kodeksu etyki adwokackiej przyjmowanego przez NRA. W ocenie KE całkowity zakaz reklamy przez adwokatów narusza dyrektywę usługową, napisał na Twitterze Sebastian Kaleta. W efekcie tej publikacji na prawniczych forach średnia temperatura podniosła się o co najmniej kilka stopni, granicząc z gorączką, z uwagi na dyskusję, która wraca jak bumerang, wybrzmiewając tożsamymi od lat pytaniami. Dlaczego adwokaci, w odróżnieniu od innych przedsiębiorców, nie mogą korzystać z „dobrodziejstw” reklamy? Dlaczego samorząd adwokacki ogranicza dostęp do reklamy swoim członkom? Dlaczego adwokaci mają mniej praw niż inni przedsiębiorcy?

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Falandyzacja żyje
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Kapelusze supersędziów
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Co poszło nie tak w etatach dla adwokatów
Rzecz o prawie
Szymon Cydzik: W obronie prawa do niezatrudnienia adwokata na etacie
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Adwokat nie można mieć wszystkiego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama