Karolina Smolarek: Media społecznościowe - jak dbać o dane osobowe

Z targetowaniem użytkowników wiąże się wiele wymogów.

Publikacja: 05.10.2021 10:09

Karolina Smolarek: Media społecznościowe - jak dbać o dane osobowe

Foto: AdobeStock

Współczesna transformacja cyfrowa trwająca już od kilkudziesięciu lat, przyczyniła się do powstania alternatywnego, wirtualnego świata mediów społecznościowych. Zgodnie z danymi wskazanymi w raporcie „Digital 2021 Global Overview Report" aktualnie na całym świecie istnieje 4,2 miliarda użytkowników mediów społecznościowych (zwanych dalej „użytkownicy SM"). W przeciągu ostatniego roku ich liczba wzrosła o 490 milionów (ponad 13 proc.), do czego w dużym stopniu przyczyniła się pandemia Covid-19. Na chwilę obecną liczba użytkowników SM stanowi ponad 53 proc. całej światowej populacji. Jest to niezaprzeczalny dowód siły tych platform – zarówno w wymiarze biznesowym, jak i prywatnym.

Pozostało 92% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Premier traci czujność
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Prawo człowieka. Do odłączenia się
Rzecz o prawie
Marek Domagalski: Kiedy MEN zawyje przez zmiany lekcji religii
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Osiem gwiazdek
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Prawo, a nie tylko dobro dzieci
Materiał Promocyjny
Citi Handlowy kontynuuje świetną ofertę dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent.