– Oceniając pracodawców, polscy studenci zwracają głównie uwagę na twarde wskaźniki ich atrakcyjności, w tym dobrą kondycję finansową firmy i jej rynkowy sukces – podkreśla Anna Macnar, szefowa Universum Polska. Choć z badania opinii młodych ludzi wynika, że najchętniej podjęliby pierwszą pracę w niezbyt dużych firmach, to tegoroczny ranking idealnych pracodawców potwierdza mocną pozycję największych przedsiębiorstw z rynkowej czołówki .
Krajowe firmy mają 31-proc. udział wśród 35 pracodawców tworzących czołówkę siedmiu branżowych rankingów. Najlepiej (podobnie jak przed rokiem) wypadła telewizyjna grupa TVN, która ponownie zajęła pierwsze miejsce na liście idealnych pracodawców zarówno wśród studentów kierunków biznesowych oraz humanistycznych.
W tej kategorii telewizja, tak jak przed rokiem, wyprzedziła grupę Empik. Co więcej, TVN awansowała na drugą pozycję wśród przyszłych prawników. A ci tytuł Idealnego Pracodawcy przyznali firmie Ernst & Young, zdobywczyni drugiego miejsca wśród studentów kierunków biznesowych.
31 proc. udział mają polskie firmy wśród wymarzonych pracodawców
Jak ocenia Anna Macnar, sukces TVN to zasługa m.in. mocnej marki stacji, ale być może także magii pracy w telewizji kojarzonej z twórczym środowiskiem pracy oraz z popularnością i wysokimi zarobkami.