Młodzi Polacy wybierają pracodawców z dobrą marką

Spółki globalnych korporacji zdominowały czołówki branżowych rankingów idealnych pracodawców przygotowanych na podstawie studenckiego badania Universum

Publikacja: 11.05.2011 04:41

Młodzi Polacy wybierają pracodawców z dobrą marką

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

– Oceniając pracodawców, polscy studenci zwracają głównie uwagę na twarde wskaźniki ich atrakcyjności, w tym dobrą kondycję finansową firmy i jej rynkowy sukces – podkreśla Anna Macnar, szefowa Universum Polska. Choć z badania opinii młodych ludzi wynika, że najchętniej podjęliby pierwszą pracę w niezbyt dużych firmach, to tegoroczny ranking idealnych pracodawców potwierdza mocną pozycję największych przedsiębiorstw z rynkowej czołówki .

Krajowe firmy mają 31-proc. udział wśród 35 pracodawców tworzących czołówkę siedmiu branżowych rankingów. Najlepiej  (podobnie jak przed rokiem) wypadła telewizyjna grupa TVN, która ponownie zajęła pierwsze miejsce na liście idealnych pracodawców zarówno wśród studentów kierunków biznesowych oraz humanistycznych.

W tej kategorii telewizja, tak jak przed rokiem, wyprzedziła grupę Empik. Co więcej, TVN awansowała na drugą pozycję wśród przyszłych prawników. A ci tytuł Idealnego Pracodawcy przyznali firmie Ernst & Young, zdobywczyni drugiego miejsca wśród studentów kierunków biznesowych.

31 proc. udział mają polskie firmy wśród wymarzonych pracodawców

Jak ocenia Anna Macnar, sukces TVN to zasługa m.in. mocnej marki stacji, ale być może także magii pracy w telewizji kojarzonej z twórczym środowiskiem pracy oraz z popularnością i wysokimi zarobkami.

Z kolei przyszli inżynierowie najwięcej punktów dali firmom budowlanym. Tytuł Idealnego Pracodawcy zdobyła, podobnie jak przed rokiem, Skanska, a na drugie miejsce z trzeciego awansował Budimex. Jeszcze większy skok – na trzecią pozycję z dziewiątej w ub.r. – odnotował KGHM Polska Miedź.

Wśród studentów kierunków ścisłych (matematyczno-przyrodniczych)  pozycję Idealnego Pracodawcy umocnił koncern kosmetyczny L'Oreal, wybrany przez niemal 20 proc. z nich. Na drugą pozycję awansowała farmaceutyczna Polpharma, która zdobyła też tytuł Idealnego Pracodawcy 2011 wśród przyszłych lekarzy i farmaceutów. Stabilni w swych ocenach pracodawców są studenci kierunków informatycznych – Idealnym Pracodawcą pozostaje Google, wyprzedzając Microsoft i IBM Polska.

 

– Oceniając pracodawców, polscy studenci zwracają głównie uwagę na twarde wskaźniki ich atrakcyjności, w tym dobrą kondycję finansową firmy i jej rynkowy sukces – podkreśla Anna Macnar, szefowa Universum Polska. Choć z badania opinii młodych ludzi wynika, że najchętniej podjęliby pierwszą pracę w niezbyt dużych firmach, to tegoroczny ranking idealnych pracodawców potwierdza mocną pozycję największych przedsiębiorstw z rynkowej czołówki .

Krajowe firmy mają 31-proc. udział wśród 35 pracodawców tworzących czołówkę siedmiu branżowych rankingów. Najlepiej  (podobnie jak przed rokiem) wypadła telewizyjna grupa TVN, która ponownie zajęła pierwsze miejsce na liście idealnych pracodawców zarówno wśród studentów kierunków biznesowych oraz humanistycznych.

Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem