Krzysztof Kłopotowski: Telewizja kłamie, więc płonie

Krzysztof Kłopotowski, krytyk nie tylko filmowy, w felietonie na stronie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich zdaje się przywoływać ludowe powiedzenie "kto sieje wiatr, zbiera burze" - w kontekście spalonego wozu transmisyjnego TVN24

Publikacja: 17.11.2011 08:23

Krzysztof Kłopotowski: Telewizja kłamie, więc płonie

Foto: W Sieci Opinii

Wraca hasło jak za komuny „telewizja kłamie”. Tym razem kłamie TVN i TVN24 wbrew swojemu hasłu „cała prawda całą dobę” obranemu jakby na drwinę z publiczności.

Publiczność, zdaniem autora, nie pozostaje bierna, bo nieprawdziwy obraz sytuacji przedstawiany jest przez telewizje grupy ITI zbyt często.

 

TVN24 wyrobiło sobie złą markę przez lata, więc często spotyka się z wrogością przy patriotycznych okazjach. Złe emocje stają się coraz gorsze, aż w końcu górę bierze gniew. Nie oczekujmy od kibola lub chuligana chłodnej analizy, rozumnej polemiki i spokojnego upomnienia dziennikarzy. Jak miałby to zrobić? Spalenie wozu transmisyjnego jest jego ludową, prymitywną odpowiedzią na wyrafinowane kłamstwo. Nie należy jej lekceważyć dlatego, że ludowa. W mądrzejszych od naszych czasach mówiło się, że „vox populi vox dei”, głos ludu jest głosem Boga. Głosi elementarne poczucie sprawiedliwości.

Kłopotowski podkreśla, że nie powinno dochodzić do takich rzeczy jak spalenie wozów dziennikarzy. Ale nie zmienia to jego wymowy:

Jako krytyk filmowy doszukuję się w obrazach głębszego sensu. Płonący wóz TVN obok pomnika Romana Dmowskiego w dniu Święta Niepodległości wygląda mi na ofiarę z łupu zdobytego na wrogu i złożonego na ołtarzu ojca narodu w rocznicę triumfu. Niech ten obraz zostanie z wami, koledzy z TVN. Niech da wam do myślenia. I niech was pochłonie.

Co Państwo sądzą o tekście Kłopotowskiego?

Wraca hasło jak za komuny „telewizja kłamie”. Tym razem kłamie TVN i TVN24 wbrew swojemu hasłu „cała prawda całą dobę” obranemu jakby na drwinę z publiczności.

Publiczność, zdaniem autora, nie pozostaje bierna, bo nieprawdziwy obraz sytuacji przedstawiany jest przez telewizje grupy ITI zbyt często.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Publicystyka
Roman Kuźniar: 100 dni Donalda Trumpa – imperializm bez misji
Publicystyka
Weekend straconych szans – PiS przejmuje inicjatywę w kampanii prezydenckiej?
felietony
Marek A. Cichocki: Upadek Klausa Schwaba z Davos odkrywa prawdę o zachodnim liberalizmie
Publicystyka
Koniec kampanii wyborczej na kółkach? Dlaczego autobusy stoją w tym roku w garażach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
analizy
Jędrzej Bielecki: Radosław Sikorski nie ma już złudzeń w sprawie Donalda Trumpa
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne