Wojciech Olejniczak: Smoleńsk nie był zamachem, bo Kaczyński i tak by przegrał

Europoseł SLD w TVN24 mówił o tragedii, która wydarzyła się 10 kwietnia 2010 roku. Zdaniem Olejniczaka, dwa lata, które minęły od czasu katastrofy, zostały zmarnowane

Publikacja: 10.04.2012 13:33

Wojciech Olejniczak: Smoleńsk nie był zamachem, bo Kaczyński i tak by przegrał

Foto: W Sieci Opinii

Olejniczak przypomina, że to, co wydarzyło się w Smoleńsku, było „ponad podziałami politycznymi”:

Te dwa lata w jakimiś stopniu zostały zmarnowane, stracone. Spór polityczny w Polsce w dużej części w tych dwóch latach dotyczył tragedii. Ja się z tym nie zgadzam. To niezrozumiałe, że wokół tego toczymy taką walkę polityczną.

Polityk SLD odniósł się także do słów Jarosława Kaczyńskiego, który mówił, iż "ma poczucie, że jego brat został zamordowany, ale nie ma takiej pewności".

Teza o tym, że w Smoleńsku doszło do zamachu, to absurd.

To prowadzenie przez Kaczyńskiego kampanii wyborczej na urząd prezydenta. Nie wyobrażam sobie sytuacji takiej, żeby po dwóch latach stawiać taką tezę dzisiaj.

Olejniczak dodaje:

Smoleńsk nie mógł być zamachem na prezydenta Polski, bo Lech Kaczyński w chwili tragedii miał niskie notowania i bardzo znikome szanse na reelekcję. Za chwilę przegrałby w sposób demokratyczny. Naprawdę nie trzeba było ogromnego wysiłku.

Olejniczak przypomina, że to, co wydarzyło się w Smoleńsku, było „ponad podziałami politycznymi”:

Te dwa lata w jakimiś stopniu zostały zmarnowane, stracone. Spór polityczny w Polsce w dużej części w tych dwóch latach dotyczył tragedii. Ja się z tym nie zgadzam. To niezrozumiałe, że wokół tego toczymy taką walkę polityczną.

Publicystyka
Marek Cichocki: Donald Trump robi dobrą minę do złej gry
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Minister może zostać rzecznikiem rządu. Tusk wybiera spośród 6-7 osób
Publicystyka
Tomasz Krzyżak: Biskupi muszą pokazać, że nie są gołosłowni
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Niemcy przestraszyły się Polski, zmieniają podejście do migracji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Publicystyka
Łukasz Adamski: Elegia dla blokowisk. Czym Nawrocki może zaimponować Trumpowi?