Reklama
Rozwiń
Reklama

Kamila Baranowska: Telewizje przeżywają kryzys

Dziennikarka „Rzeczpospolitej”, zajmująca się m.in. mediami, przyznaje, że poprzez sprawę oskarżanej o dzieciobójstwo Katarzyny W. programy informacyjne podwoiły oglądalność

Publikacja: 18.07.2012 10:47

Kamila Baranowska: Telewizje przeżywają kryzys

Foto: W Sieci Opinii

Kamila Baranowska pytana przez portal Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, czy to droga, która może podnieść słupki oglądalności, odpowiada:

Cała tocząca się przez wiele tygodni historia ze śmiercią małej Madzi spowodowała niemal dwukrotny wzrost oglądalności kanałów informacyjnych. To o czymś świadczy. Dlatego nie jestem pewna, czy rzeczywiście widzowie są zmęczeni tabloidyzacją i sensacją, bo słupki oglądalności wskazują na coś przeciwnego. A stacje wychodzą naprzeciw tym właśnie oczekiwaniom…

Zdaniem Baranowskiej:

Zasadnicze pytanie brzmi: czy media będą wychodziły z założenia, że ludzie oczekują od nich taniej sensacji, wobec czego one ją zapewniają; czy też może zdecydują, że pewnych granic jednak nie przekroczą i postarają się wziąć na siebie ciężar kreowania innych, bardziej wyrafinowanych gustów telewidzów? Telewizje przeżywają kryzys, robią wszystko, żeby przyciągnąć widza, i żeby został przy ich programie tę minutę dłużej. Nie wiem czy będą na tyle odważne by zrezygnować z tego, co przyciąga ludzi przed telewizory.

Bo jak przyznaje:

Reklama
Reklama

Jeden z byłych prezesów TVP powiedział mi kiedyś, że telewizji wystarczyłoby kilka lat stabilnego zarządu i dobrze przeprowadzonej restrukturyzacji, by wyprowadzić ją na prostą i sprawić, by była na rynku bezkonkurencyjna - z jej zapleczem technicznym, ośrodkami regionalnymi itd. Na razie jednak wciąż nie ma pomysłu na finansowanie mediów publicznych. Niby jakaś ustawa gdzieś powstaje, ale nie bardzo wiadomo, kto ją robi i co w niej się znajdzie. Tymczasem i TVP i Polskie Radio są na granicy utraty płynności finansowej.

I zapewne premier Donald Tusk nie czuje się za to odpowiedzialny.

 

Kamila Baranowska pytana przez portal Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, czy to droga, która może podnieść słupki oglądalności, odpowiada:

Cała tocząca się przez wiele tygodni historia ze śmiercią małej Madzi spowodowała niemal dwukrotny wzrost oglądalności kanałów informacyjnych. To o czymś świadczy. Dlatego nie jestem pewna, czy rzeczywiście widzowie są zmęczeni tabloidyzacją i sensacją, bo słupki oglądalności wskazują na coś przeciwnego. A stacje wychodzą naprzeciw tym właśnie oczekiwaniom…

Reklama
Publicystyka
Stanisław Jędrzejewski: Media publiczne potrzebują nowego ładu
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Publicystyka
Bogusław Chrabota: Projekt ustawy o mediach publicznych na gruzach systemu
Publicystyka
Marek Cichocki: Czy Niemcom w ogóle można ufać?
Publicystyka
Estera Flieger: Konkurs na prezesa IPN wygrał Karol Polejowski, ale to i tak bez znaczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Historyczna przegrana Unii Europejskiej
Reklama
Reklama