Polacy piją mało alkoholu w gastronomii

W 2015 roku Polacy kupią więcej mocnych trunków w restauracjach i klubach. Prawdziwy boom utrudniają jednak wysokie marże na alkohole.

Publikacja: 07.01.2015 14:07

Polacy piją mało alkoholu w gastronomii

Foto: Bloomberg

Nieco ponad 769 mln litrów piwa, napojów spirytusowych i wina sprzedadzą w tym roku lokale gastronomiczne w Polsce – szacuje firma badawcza Euromonitor International. To o niespełna 2 proc. więcej niż w 2014 r., który upłynął w nich pod znakiem stagnacji. Na największy wzrost – przekraczający 7 proc. – mogą liczyć w tym roku wina.

Katarzyna Piskorz-Palusińska, prezes spółki Sobiesław Zasada Import Win, zwraca uwagę, że restauracje przestały windować ceny win, przez co nie są już znacznie droższe od zamawianych dań.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem