Polacy piją mało alkoholu w gastronomii

W 2015 roku Polacy kupią więcej mocnych trunków w restauracjach i klubach. Prawdziwy boom utrudniają jednak wysokie marże na alkohole.

Publikacja: 07.01.2015 14:07

Polacy piją mało alkoholu w gastronomii

Foto: Bloomberg

Nieco ponad 769 mln litrów piwa, napojów spirytusowych i wina sprzedadzą w tym roku lokale gastronomiczne w Polsce – szacuje firma badawcza Euromonitor International. To o niespełna 2 proc. więcej niż w 2014 r., który upłynął w nich pod znakiem stagnacji. Na największy wzrost – przekraczający 7 proc. – mogą liczyć w tym roku wina.

Katarzyna Piskorz-Palusińska, prezes spółki Sobiesław Zasada Import Win, zwraca uwagę, że restauracje przestały windować ceny win, przez co nie są już znacznie droższe od zamawianych dań.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji