Powodzie. Darmowe dania McDonald's dla mundurowych wywołały kontrowersje

McDonald's ogłosił w ubiegłym tygodniu, że będzie wydawać bezpłatne posiłki dla mundurowych walczących z powodzią w Polsce. Oferta wzbudziła jednak w ostatnich dniach kontrowersje po tym, jak niektórzy przedstawiciele służb państwowych donieśli, że sieć odmówiła im darmowego dania.

Publikacja: 25.09.2024 14:22

Powodzie. Darmowe dania McDonald's dla mundurowych wywołały kontrowersje

Foto: Adobe Stock

Amerykańska sieć barów szybkiej obsługi postanowiła wyciągnąć pomocną dłoń do osób walczących z powodziami na terenie Polski. W czwartek, 19 września, McDonald's zwrócił się do mundurowych ze specjalną ofertą – zapewniono, że będą przekazywane bezpłatne dania tym, którzy odbywali służbę w miejscach dotkniętych klęską żywiołową.

„W ramach pomocy rozpoczęliśmy akcję wydawania ciepłych posiłków oraz napojów dla przedstawicieli służb mundurowych, przede wszystkim Ochotniczej Straży Pożarnej, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Wojsk Obrony Terytorialnej” – ogłosił McDonald's.

Darmowe dania w McDonald's dla mundurowych walczących z powodzią. Nie wszędzie

Oferta początkowo została przyjęta bardzo pozytywnie, szybko jednak pojawiły się problemy. Okazało się, że drobnym druczkiem na dole oświadczenia dodano, iż dotyczy ona tylko wybranych miejscowości. Nie wszyscy zauważyli tę informację, co doprowadziło do niefortunnych sytuacji.

Czytaj więcej

Powodzie w Polsce. Sieci handlowe odpowiadają na słowa Donalda Tuska o zawyżaniu cen

W sieci pojawiły się komentarze mundurowych, którym sieć fast foodów nie wydała darmowych posiłków. „Napiszę tak, McDonald's tak się nie robi! Ogłaszacie wydawanie posiłków dla służb mundurowych walczących z powodzią, a potem okazuje się, że większość waszych restauracji odmawia wydawania posiłku mundurowym. Wasza akcja okazała się zwykłym marketingiem” – taki wpis opublikowano na profilu Służby w akcji na portalu X.

„Sprawdziliśmy waszą "*gwiazdkę" na plakacie reklamowym i okazuje się, że posiłki wydajecie, ale tylko w 8 miejscowościach, z czego największe to Zielona Góra (3 restauracje) i Szczecin (5 restauracji). W tych miastach nie ma zgrupowania służb walczących z powodzią!” – zaznaczono.

„Mamy informacje od rzeczników służb mundurowych, że jeszcze ich prosicie o nagłaśnianie akcji na ich social mediach. Tylko co mają nagłaśniać, skoro wydajecie posiłki tylko w 8 miejscowościach w całej Polsce?” – dodano we wpisie.

Powodzie w Polsce. Sieć McDonald's odpowiada na skargi mundurowych

Sieć McDonald's odniosła się już do zarzutów. Jak tłumaczy, akcja do niedzieli, 22 września, obejmowała wiele miejscowości, ale od poniedziałku, 23 września, lista miejscowości została skrócona.

„Akcję rozpoczęliśmy od wspierania służb na terenie województw: dolnośląskiego, śląskiego i opolskiego. Do niedzieli do końca dnia (22.09.2024) przekazaliśmy żołnierzom, strażakom, ratownikom i przedstawicielom innych służb 28 350 posiłków i blisko 18 000 napojów” – poinformował McDonald's w oświadczeniu przesłanym „Rzeczpospolitej”.

„Na bieżąco analizujemy sytuację powodziową, oficjalne komunikaty rządu, jesteśmy też w kontakcie ze służbami i reagujemy. Teraz, razem z franczyzobiorcami i przy ogromnym zaangażowaniu naszych pracowników, koncentrujemy się na pomocy w województwach lubuskim i zachodniopomorskim, gdzie trwają przygotowania do nadejścia fali na Odrze” – uzupełniła sieć.

Aktualna lista restauracji objętych akcją dostępna jest na stronie internetowej McDonald's.

Amerykańska sieć barów szybkiej obsługi postanowiła wyciągnąć pomocną dłoń do osób walczących z powodziami na terenie Polski. W czwartek, 19 września, McDonald's zwrócił się do mundurowych ze specjalną ofertą – zapewniono, że będą przekazywane bezpłatne dania tym, którzy odbywali służbę w miejscach dotkniętych klęską żywiołową.

„W ramach pomocy rozpoczęliśmy akcję wydawania ciepłych posiłków oraz napojów dla przedstawicieli służb mundurowych, przede wszystkim Ochotniczej Straży Pożarnej, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Wojsk Obrony Terytorialnej” – ogłosił McDonald's.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Przemysł spożywczy
Dobre wiadomości dla kawoszy. Komisja Europejska chce odroczyć ważną dyrektywę
Przemysł spożywczy
Piwo i wino coraz częściej bez procentów. Eksperci: To nie chwilowa moda
Przemysł spożywczy
Alkotubki zmienią przepisy. Dziś nie ma się do czego przyczepić?
Przemysł spożywczy
Alkotubki podpaliły internet. Hołownia: To zło w czystej postaci