Reklama

Wewnętrzny cenzor - znawcy prawa prasowego o wydarzeniach w radiowej Trójce

Cenzura, nawet wewnątrzredakcyjna, jest łamaniem zasady wolności prasy – oceniają znawcy prawa prasowego po wydarzeniach w radiowej Trójce.

Aktualizacja: 20.05.2020 12:23 Publikacja: 19.05.2020 19:34

Wewnętrzny cenzor - znawcy prawa prasowego o wydarzeniach w radiowej Trójce

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Ingerencja kierownictwa Polskiego Radia w treści przygotowywane przez dziennikarzy mogła być praktyką prawnie niedopuszczalną w świetle art. 54 Konstytucji RP. Tak uważają prawnicy pytani przez „Rzeczpospolitą" o ocenę ostatnich zdarzeń w popularnej audycji Lista Przebojów Trójki (LP3).

Przypomnijmy, że samej audycji w piątkowy wieczór nikt nie zakłócał, ale wkrótce po jej emisji na polecenie kierownictwa Programu III usunięto ze strony internetowej rozgłośni wszystkie treści dotyczące LP3. Kością niezgody była piosenka Kazika „Twój ból jest lepszy niż mój", która zajęła w piątkowym notowaniu pierwsze miejsce. Jej bohater odwiedza cmentarz, gdy jest to zakazane. To mogło budzić skojarzenia z wizytą Jarosława Kaczyńskiego na warszawskich Powązkach 10 kwietnia.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane osobowe
Słona kara za wyciek danych jednej osoby. Ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama