Reklama

Co robić, gdy firmom kończy się finansowa marchewka

Niewielu pracodawców będzie teraz w stanie motywować pracowników podwyżkami czy bogatym pakietem benefitów. Może więc wzrosnąć znaczenie niematerialnych kwestii, np. bazującej na wartościach kultury organizacyjnej.

Publikacja: 24.05.2020 21:16

Co robić, gdy firmom kończy się finansowa marchewka

Foto: Adobe Stock

Na pytanie, co jest dla nich ważniejsze w pracy: wartości, jakie wyznaje ich pracodawca czy zarobki – większość Polaków odpowiada, że wartości. Tak wynika z raportu culture.buzz, przygotowanego przez firmę Qmatch, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

Raport powstał na podstawie badania, które niedługo przed wybuchem pandemii objęło 800 pracujących – na stałe i dorywczo – Polaków. Wyniki tego sondażu przeprowadzonego przez firmę SW Research stoją w kontrze do większości badań, według których dla polskich pracowników – w tym menedżerów – kluczowa jest jednak wysokość wynagrodzenia. To właśnie perspektywa wyższych zarobków najczęściej skłania Polaków do szukania nowej pracy albo decyduje o wyborze oferty zatrudnienia.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama