– GMC to ciężka praca, na którą trzeba poświęcić dużo czasu – przyznają członkowie zespołu APVP z Uniwersytetu Warszawskiego, który wygrał IX polski finał prestiżowego konkursu Global Management Challenge, prześcigając 15 innych ekip.

GMC to największy międzynarodowy konkurs oparty na symulacjach biznesowych. Jego uczestnicy zarządzają wirtualną firmą produkcyjno-handlową tak, by jej akcje uzyskały jak najwyższe notowania na wirtualnej giełdzie.

W tegorocznej polskiej edycji konkursu, którą organizuje agencja doradztwa personalnego Bigram, pod patronatem medialnym „Rzeczpospolitej” zarejestrowała się rekordowa liczba 371 zespołów. Łącznie około 1500 menedżerów, specjalistów i studentów. Studenckie ekipy uzyskały najlepsze wyniki w finale.

Sponsorowany przez „Rz” zespół APVP tworzą studenci informatyki, kierunków informatyczno-matematycznych i matematyczno-przyrodniczych. To oni najlepiej poradzili sobie z finałowym zadaniem – zarządzaniem firmą w kryzysie. Przyznają, że zaprocentowało doświadczenie dwóch członków zespołu, którzy startowali drugi raz w GMC. Przed dwoma laty ich zespół zajął drugie miejsce w światowych finałach. Teraz, w Lizbonie, APVP liczy na I miejsce.