Reklama

Pokolenie Y bez kompleksów wchodzi na rynek

Studenci i absolwenci najlepszych uczelni w Polsce wysoko oceniają swoje umiejętności i są przekonani o łatwym wejściu na rynek pracy.

Publikacja: 29.09.2015 22:00

Pokolenie Y bez kompleksów wchodzi na rynek

Foto: PhotoXpress

W tegorocznej, czwartej już edycji badania firmy doradczej Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy – Liderzy przyszłości" aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia Y przewiduje, że znalezienie interesującej ich pracy zajęłoby im góra trzy miesiące (mimo że prawie siedmiu na dziesięciu ocenia sytuację na rynku pracy jako przeciętna albo nawet złą). Tym, co ma im zapewnić sukces w poszukiwaniu zatrudnienia, jest wysoka ocena własnych kompetencji.

Polscy millennialsi najmocniej czują się w wyszukiwaniu i analizie informacji oraz wyciąganiu wniosków – 70 proc. ocenia je wysoko, zaś niewielu mniej wierzy w swoje umiejętności efektywnego uczenia się nowych rzeczy oraz komunikacyjne. Dwóch na trzech badanych studentów i absolwentów czołowych uczelni jest też przekonanych, że dobrze sobie radzą ze współpracą w grupie coraz samoorganizowaniu pracy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama