Reklama
Rozwiń
Reklama

UE: 20-30 proc. pracowników zarabia jako tzw. niezależni pracownicy

Około 20–30 proc. dorosłych mieszkańców Unii Europejskiej i USA zarabia jako tzw. niezależni pracownicy. I najczęściej jest to ich wybór.

Aktualizacja: 19.10.2016 06:13 Publikacja: 18.10.2016 20:14

UE: 20-30 proc. pracowników zarabia jako tzw. niezależni pracownicy

Foto: Bloomberg

Na 162 miliony osób firma doradcza McKinsey & Company szacuje liczbę tzw. niezależnych pracowników w najbardziej rozwiniętych krajach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. – Zmienia się model konsumpcji, a w ślad za nim zmienia się podejście ludzi do pracy, co widać też na poziomie języka. Praca nie musi już oznaczać posady, a zamiast pensji coraz częściej mówimy o dochodach – wyjaśnia James Manyika, dyrektor w McKinsey Global Institute (MGI). Jest on współautorem raportu „Independent work: Choice, necessity, and the gig economy", który ocenił zasięg niezależnej pracy na podstawie badania 8 tys. osób w USA i pięciu krajach Unii.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Praca
Szefowie zachodnich firm stawiają na inwestycje w AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Reklama
Reklama