10 maja odbyła się inauguracja nowego projektu adresowanego do menedżerów i wszystkich osób związanych z biznesem na terenie Trójmiasta. Akademia Trójmiejska – bo o niej mowa – za cel postawiła sobie wskazywanie bieżących praktycznych trendów w marketingu i zarządzaniu, integrację środowiska biznesowego Polski Północnej oraz wymianę doświadczeń podczas bezpłatnych warsztatów oraz spotkań szkoleniowych.
Spotkania w ramach Akademii Trójmiejskiej odbywać się będą minimum dwa razy w roku, a tematyka dotyczyć będzie nowych trendów w biznesie. Misją projektu jest stały rozwój marketerów z Trójmiasta i okolic oraz stworzenie platformy cennych kontaktów biznesowych. Gościem spotkania w ramach Akademii będzie każdorazowo ekspert z zakresu danego tematu, praktyk i doświadczony badacz.
Pierwsze spotkanie poświęcone było neuromarketingowi, wokół którego pojawiło się ostatnio wiele szumu medialnego i nie tylko. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzieli się między innymi, dlaczego świat biznesu postanowił wykorzystać pracę neurobiologów, jak to się dzieje, że niektóre działania marketingowe nie działają na odbiorcę oraz poznali rolę mózgu w podejmowaniu decyzji zakupowych. Tę fascynującą tematykę pomorskim marketerom naświetliła 10 maja w Gdyni psycholog społeczny Eliza Puda, doświadczony badacz (Lab & Co) i trener.
Warsztaty te są pierwszym z serii eventów szkoleniowych – questus, pomysłodawca projektu, zapowiada organizację kolejnych inspirujących spotkań mających na celu stałe podnoszenie kwalifikacji ludzi biznesu z Polski Północnej. Rozszerzeniem projektu będzie uruchomienie drugiej już trójmiejskiej edycji programu Professional Diploma in Marketing na licencji Królewskiego Instytutu Marketingu (CIM), który skutecznie łączy teorię z aspektami praktycznymi zarządzania przedsiębiorstwem, a do tego gwarantuje najwyższe europejskie standardy. Inauguracja planowana jest na 27 maja w Gdyni i będzie już trzecią edycją tego programu organizowaną przez questusa w tym roku – wcześniejsze odbyły się w Łodzi i Warszawie.
„Północ Polski posiada ogromny potecjał biznesowy, jednak profesjonalna oferta szkoleniowa jest wciąż stosunkowo uboga, brakuje społeczności zrzeszającej ludzi biznesu z regionu. My sami, organizując programy szkoleniowe, skupialiśmy się do tej pory głównie na Polsce Centralnej i Południowej. Jednak wzrastająca konkurencja na rynku powoduje, że przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają wartość szkoleń, szczególnie tych certyfikowanych, które oprócz międzynarodowego dyplomu, zapewniają zgodność z najwyższymi światowymi standardami. Stąd projekt Akademii Trójmiejskiej, przed którą postawiliśmy ambitny cel wypełnienia luki rynkowej poprzez budowanie relacji oraz wspieranie rozwoju profesjonalnego ludzi biznesu z Pomorza", komentuje Robert Kozielski, założyciel firmy questus, posiadacz prestiżowego tytułu Chartered Marketer oraz autor szeregu publikacji z dziedziny zarządzania i marketingu.