Ernst & Young, Orange Polska, Konica Minolta i Instytut Nafty i Gazu – to niektórzy z ponad 20 pracodawców, którzy chcą przystąpić do Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

77 proc. kandydatów, którzy nie dostali odpowiedzi na aplikację, zmienia opinię o firmie na negatywną

Koalicja utworzona na początku czerwca z inicjatywy eRecruitera, polskiego systemu do zarządzania rekrutacjami on-line (należy do grupy Pracuj), ma promować dobre praktyki w komunikacji z kandydatami. Bo ci często nie mogą się dziś doczekać odpowiedzi na przesłaną do firmy aplikację. To błąd, gdyż – jak przypomina Marcin Sieńczyk, szef eRecruitera – dobrze potraktowany kandydat, nawet jeśli nie zostanie pracownikiem firmy, może być przychylnym odbiorcą jej produktów i usług. – Wizerunek firmy jako przyjaznej kandydatom może też odegrać niebagatelną rolę za jakiś czas, kiedy na rynku pracy nastąpi zmiana i w większości sektorów to pracownicy będą dyktować warunki – przekonuje Sieńczyk.

Przystąpienie do koalicji jest dobrowolne i nie będzie poprzedzone audytem. Natomiast jej uczestnicy zobowiązują się do postępowania zgodnie z zasadami Kodeksu Dobrych Praktyk w Rekrutacji – w tym do udzielania kandydatom informacji zwrotnej na przesłane aplikacje oraz do dbałości o poufność i bezpieczeństwo ich danych.