Reklama

Rekruter sprawdzi twój profil

Polscy specjaliści HR na razie znacznie rzadziej niż ich koledzy z Zachodu korzystają w pracy z portali społecznościowych. Dużo częściej ich atuty doceniają młodzi kandydaci.

Publikacja: 28.08.2013 00:39

Rekruter sprawdzi twój profil

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska MS Magda Starowieyska

W Wielkiej Brytanii już 61 proc.,  a w Stanach Zjednoczonych aż 98 proc. HR-owców wykorzystuje   media społecznościowe do poszukiwania  nowych pracowników. W Polsce na razie 26 proc. specjalistów HR  łowi tam kandydatów  do pracy – wynika z badania „HR-owca portret  własny", które  na próbie 400 specjalistów tej branży przeprowadził  portal Pracuj.pl .

Elżbieta  Flasińska, rzecznik Grupy Pracuj, właściciela Pracuj.pl,  zwraca uwagę, że portale społecznościowe  sprawdzają się głównie  w bezpośrednich poszukiwaniach, które stosuje się zwykle  w rekrutacji  kadry menedżerskiej.  Tymczasem większość rekrutacji dotyczy specjalistów,  których   firmy łowią zwykle poprzez portale rekrutacyjne. Nie  bez  znaczenia jest też koniunktura  na rynku pracy – w większości branż to kandydaci  prześcigają  się w pomysłach,  jak dotrzeć do rekrutera...

Polscy HR-owcy częściej  sięgają po portale społecznościowe, by zdobyć  albo sprawdzić informacje o kandydatach. Robi tak  siedmiu na dziesięciu    specjalistów HR, choć większość   tylko „w niektórych przypadkach".

Najczęściej  sprawdzają profil kandydata na którymś z biznesowych  portali społecznościowych (LinkedIn, GoldenLine, Profeo).  Dużo rzadziej   zaglądają na Facebooka czy NK.pl.

Znacznie  częściej niż HR-owcy korzystają z mediów społecznościowych młodzi kandydaci z pokolenia Y.  Ponad dwie trzecie z  nich na codzień używa portali społecznościowych  do wykonywania swych obowiązków, a  82 proc. jest przekonanych, że ułatwiają one realizację zadań w pracy – wynika z ankiety  firmy doradczej RR Communication Consulting, która przebadała 629 studentów.

Reklama
Reklama

Większość z nich  myśli o korzystaniu z internetowych społeczności w kontekście swej pracy zawodowej – dwie trzecie chce tam  szukać pomocy w rozwiązywaniu problemów, a co trzeci traktuje je jako sposób na budowanie własnego wizerunku. Dla ponad połowy   media  społecznościowe są naturalnym sposobem na współpracę w zespole i nawiązywanie nowych kontaktów.

W Wielkiej Brytanii już 61 proc.,  a w Stanach Zjednoczonych aż 98 proc. HR-owców wykorzystuje   media społecznościowe do poszukiwania  nowych pracowników. W Polsce na razie 26 proc. specjalistów HR  łowi tam kandydatów  do pracy – wynika z badania „HR-owca portret  własny", które  na próbie 400 specjalistów tej branży przeprowadził  portal Pracuj.pl .

Elżbieta  Flasińska, rzecznik Grupy Pracuj, właściciela Pracuj.pl,  zwraca uwagę, że portale społecznościowe  sprawdzają się głównie  w bezpośrednich poszukiwaniach, które stosuje się zwykle  w rekrutacji  kadry menedżerskiej.  Tymczasem większość rekrutacji dotyczy specjalistów,  których   firmy łowią zwykle poprzez portale rekrutacyjne. Nie  bez  znaczenia jest też koniunktura  na rynku pracy – w większości branż to kandydaci  prześcigają  się w pomysłach,  jak dotrzeć do rekrutera...

Reklama
Poszukiwanie pracy
Polscy studenci docenili możliwości kariery nad Wisłą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Poszukiwanie pracy
Warto umieć szukać pracy z polecenia
Poszukiwanie pracy
Ministerstwo Cyfryzacji rekrutuje pracowników. Ile można zarobić?
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Poszukiwanie pracy
Lipiec ożywił rekrutacje. W których branżach było więcej ofert pracy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama