Reklama
Rozwiń

Rekruter sprawdzi twój profil

Polscy specjaliści HR na razie znacznie rzadziej niż ich koledzy z Zachodu korzystają w pracy z portali społecznościowych. Dużo częściej ich atuty doceniają młodzi kandydaci.

Publikacja: 28.08.2013 00:39

Rekruter sprawdzi twój profil

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska MS Magda Starowieyska

W Wielkiej Brytanii już 61 proc.,  a w Stanach Zjednoczonych aż 98 proc. HR-owców wykorzystuje   media społecznościowe do poszukiwania  nowych pracowników. W Polsce na razie 26 proc. specjalistów HR  łowi tam kandydatów  do pracy – wynika z badania „HR-owca portret  własny", które  na próbie 400 specjalistów tej branży przeprowadził  portal Pracuj.pl .

Elżbieta  Flasińska, rzecznik Grupy Pracuj, właściciela Pracuj.pl,  zwraca uwagę, że portale społecznościowe  sprawdzają się głównie  w bezpośrednich poszukiwaniach, które stosuje się zwykle  w rekrutacji  kadry menedżerskiej.  Tymczasem większość rekrutacji dotyczy specjalistów,  których   firmy łowią zwykle poprzez portale rekrutacyjne. Nie  bez  znaczenia jest też koniunktura  na rynku pracy – w większości branż to kandydaci  prześcigają  się w pomysłach,  jak dotrzeć do rekrutera...

Polscy HR-owcy częściej  sięgają po portale społecznościowe, by zdobyć  albo sprawdzić informacje o kandydatach. Robi tak  siedmiu na dziesięciu    specjalistów HR, choć większość   tylko „w niektórych przypadkach".

Najczęściej  sprawdzają profil kandydata na którymś z biznesowych  portali społecznościowych (LinkedIn, GoldenLine, Profeo).  Dużo rzadziej   zaglądają na Facebooka czy NK.pl.

Znacznie  częściej niż HR-owcy korzystają z mediów społecznościowych młodzi kandydaci z pokolenia Y.  Ponad dwie trzecie z  nich na codzień używa portali społecznościowych  do wykonywania swych obowiązków, a  82 proc. jest przekonanych, że ułatwiają one realizację zadań w pracy – wynika z ankiety  firmy doradczej RR Communication Consulting, która przebadała 629 studentów.

Większość z nich  myśli o korzystaniu z internetowych społeczności w kontekście swej pracy zawodowej – dwie trzecie chce tam  szukać pomocy w rozwiązywaniu problemów, a co trzeci traktuje je jako sposób na budowanie własnego wizerunku. Dla ponad połowy   media  społecznościowe są naturalnym sposobem na współpracę w zespole i nawiązywanie nowych kontaktów.

W Wielkiej Brytanii już 61 proc.,  a w Stanach Zjednoczonych aż 98 proc. HR-owców wykorzystuje   media społecznościowe do poszukiwania  nowych pracowników. W Polsce na razie 26 proc. specjalistów HR  łowi tam kandydatów  do pracy – wynika z badania „HR-owca portret  własny", które  na próbie 400 specjalistów tej branży przeprowadził  portal Pracuj.pl .

Elżbieta  Flasińska, rzecznik Grupy Pracuj, właściciela Pracuj.pl,  zwraca uwagę, że portale społecznościowe  sprawdzają się głównie  w bezpośrednich poszukiwaniach, które stosuje się zwykle  w rekrutacji  kadry menedżerskiej.  Tymczasem większość rekrutacji dotyczy specjalistów,  których   firmy łowią zwykle poprzez portale rekrutacyjne. Nie  bez  znaczenia jest też koniunktura  na rynku pracy – w większości branż to kandydaci  prześcigają  się w pomysłach,  jak dotrzeć do rekrutera...

Poszukiwanie pracy
Rekordowe zainteresowanie zmianą pracy. Które branże są najbardziej narażone na rotację?
Poszukiwanie pracy
To jest już rynek pracodawcy. Kandydaci szturmują oferty
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki